Chrome Startet 13.Juli.2012 Link til dette innlegget Startet 13.Juli.2012 Heisann, enkelt og greit, hvordan skal jeg legge ut båten her? Henger er en normal henger uten brems. Båten er en åpen jolle på 14 fot med 90hk. Bilen har forhjulstrekk. Sanden er dyp og løs så må jeg kanskje legge noe under? Tenker på å kutte opp store aluminiumsplater og legge sandpapir over disse. Noen som har noen ideer? Mvh Chrome Sitér dette innlegget Don't go through life, grow through life. Link to post
glalaks Svart 13.Juli.2012 Link til dette innlegget Svart 13.Juli.2012 Jeg har kjørt meg fast på en sånn Strand med framhjulstrekk.. Kjedelig å vente på traktoren;) hva med å løsne Hengeren og trille den for hånd om du klarer det.? Så feste et tau i bilen som du drar den opp med? Kan funke? Sitér dette innlegget Båtbensin burde man fått på blåresept! Samme med ankerdrammen. Det er jo den beste medisin! Link to post
Proxor Svart 13.Juli.2012 Link til dette innlegget Svart 13.Juli.2012 og trekke opp med bil med forhjulstrekk kunne blitt problematisk, men og rygge ned burde gå fint, da du kjøre opp igjen har jo du fått båten av så da burde det gå viss du er forsikti på gassen og ikke spinner. Du kan jo ta den av henger litt opp på land der som bilde er tatt og skyve den ned til sjøen? evnt legge noen planker under etterhver tsom du skyve den ned? 2 pers burde jo klare det fint. Sitér dette innlegget Link to post
Chrome Svart 13.Juli.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 13.Juli.2012 Satt meg så grotesk fint fast her i fjor. Falken var redningen. Kan prøve for hånd, men misstenker at den vil grave seg ned. Er også redd for at båten og hengeren skal velte bakover og at båten skal på skade. Ja det går fint med tau tenker jeg. Sitér dette innlegget Don't go through life, grow through life. Link to post
glalaks Svart 13.Juli.2012 Link til dette innlegget Svart 13.Juli.2012 Hehe. Dyrt om Falken skal komme hver gang;) Jeg har kjørt meg fast flere ganger.. Så prøver å unngå sånne plasser. Er det ikke noen bønder med traktor rundt da? Kjørte meg fast på slipp en gang også.. Rygga Hengeren (Ca 750kg) utenfor betongkanten nederst.. Med 1,6 liters framhjulstrekk funka det dårlig. Kom en Nissan patrol som dro opp alt sammen! Hehe Sitér dette innlegget Båtbensin burde man fått på blåresept! Samme med ankerdrammen. Det er jo den beste medisin! Link to post
Kjeles Svart 13.Juli.2012 Link til dette innlegget Svart 13.Juli.2012 Glalaks' forslag til sjøsetting minner om , men her er det litt fastere underlag. Sitér dette innlegget Link to post
Chrome Svart 13.Juli.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 13.Juli.2012 Eneste problemet er at hengeren ikke har brems som slik på videoen her. Et annet dilemma er at jeg får den sikkert til å trille men må være 2 mann for å dra den nedover.Får nesten prøve meg fram. Sitér dette innlegget Don't go through life, grow through life. Link to post
Jazzmatazz Svart 13.Juli.2012 Link til dette innlegget Svart 13.Juli.2012 Mange våte planker/trestubber som dere sklir båten ned på, legges med 1 meters mellomrom. Etappe for etappe... Gjort dette i alle år nordpå.. Sitér dette innlegget Link to post
Teerex Svart 14.Juli.2012 Link til dette innlegget Svart 14.Juli.2012 bytt bil ;-) Sitér dette innlegget Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon) Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03 BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15 BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78 Link to post
Jan E. Svart 14.Juli.2012 Link til dette innlegget Svart 14.Juli.2012 Bare å ha nok kjøretøy i backup, så kommer en alltids opp: Sitér dette innlegget Jara Wynja Link to post
Geir Svart 14.Juli.2012 Link til dette innlegget Svart 14.Juli.2012 Noen som har noen ideer? Mvh Chrome Dette ser ut som om det er på Mostranda. Der har jeg tatt opp og satt ut mange båter opp gjennom åra. Dersom du rygger bilen/båten ett stykke nedover omtrent der du har tatt bilde, for deretter å hekte av hengeren og dytte den de siste meterene. Når du skal ha opp båten, står du med bilen oppe på gresset, og har ett tau ned til hengeren. Geir Sitér dette innlegget Link to post
Ankerdrammen Svart 14.Juli.2012 Link til dette innlegget Svart 14.Juli.2012 Hei.Du trenger et langt tau.en kompressor og høyvann.Da pleier det å gå greit.Sett bilen så du er sikker på godt feste.Beregn lengden på tauet nøye.pålestikk i hver ende.Slipp ut luft av hjula.Da flyter de mere oppå sanda.Greit å være to mann når det skal skyve over sanden.Lykke til... Sitér dette innlegget Link to post
Chrome Svart 14.Juli.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 14.Juli.2012 Dette ser ut som om det er på Mostranda. Der har jeg tatt opp og satt ut mange båter opp gjennom åra. Dersom du rygger bilen/båten ett stykke nedover omtrent der du har tatt bilde, for deretter å hekte av hengeren og dytte den de siste meterene. Når du skal ha opp båten, står du med bilen oppe på gresset, og har ett tau ned til hengeren. Geir For et morsomt sammentreff. Ja, det er på Mostranda Camping! Takker for gode svar, skal prøve meg fremover. Sitér dette innlegget Don't go through life, grow through life. Link to post
Chrome Svart 14.Juli.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 14.Juli.2012 bytt bil ;-) Hjelper lite med firehjulstrekk i løs sand. Hadde en 2010 Hilux med lavgir i fjor, og fungerte ikke akkurat særlig bra. Sitér dette innlegget Don't go through life, grow through life. Link to post
sailor85 Svart 14.Juli.2012 Link til dette innlegget Svart 14.Juli.2012 Sett den heller ut i Bekkevika... Sitér dette innlegget Link to post
ahamm Svart 15.Juli.2012 Link til dette innlegget Svart 15.Juli.2012 Sitér dette innlegget Har "Daycruiser", er "folk i båt", opptatt av kortsiktig glede i form av fartsrus, beryktet for å bruke den fryktelige paraplydreggen. Link to post
Chrome Svart 15.Juli.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 15.Juli.2012 Prøvd å sagt det flere ganger. Hengeren har ikke brems, men det har denne her på videoen. Sitér dette innlegget Don't go through life, grow through life. Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.