Jump to content

Hvordan skal jeg få satt ut båten på denne stranden? Se bilde!

Chrome

Recommended Posts

Heisann,

enkelt og greit, hvordan skal jeg legge ut båten her? Henger er en normal henger uten brems. Båten er en åpen jolle på 14 fot med 90hk. Bilen har forhjulstrekk.

Sanden er dyp og løs så må jeg kanskje legge noe under?

Tenker på å kutte opp store aluminiumsplater og legge sandpapir over disse.

Noen som har noen ideer?

img_20120710_160519.jpg

Mvh Chrome

Don't go through life, grow through life.

og trekke opp med bil med forhjulstrekk kunne blitt problematisk, men og rygge ned burde gå fint, da du kjøre opp igjen har jo du fått båten av så da burde det gå viss du er forsikti på gassen og ikke spinner.

Du kan jo ta den av henger litt opp på land der som bilde er tatt og skyve den ned til sjøen? evnt legge noen planker under etterhver tsom du skyve den ned?

2 pers burde jo klare det fint.

Hehe. Dyrt om Falken skal komme hver gang;)

Jeg har kjørt meg fast flere ganger.. Så prøver å unngå sånne plasser. Er det ikke noen bønder med traktor rundt da?

Kjørte meg fast på slipp en gang også.. Rygga Hengeren (Ca 750kg) utenfor betongkanten nederst.. Med 1,6 liters framhjulstrekk funka det dårlig. Kom en Nissan patrol som dro opp alt sammen! Hehe

Båtbensin burde man fått på blåresept! Samme med ankerdrammen. Det er jo den beste medisin! :yesnod:

Noen som har noen ideer?

img_20120710_160519.jpg

Mvh Chrome

Dette ser ut som om det er på Mostranda. Der har jeg tatt opp og satt ut mange båter opp gjennom åra.

Dersom du rygger bilen/båten ett stykke nedover omtrent der du har tatt bilde, for deretter å hekte av hengeren og dytte den de siste meterene.

Når du skal ha opp båten, står du med bilen oppe på gresset, og har ett tau ned til hengeren.

Geir

Dette ser ut som om det er på Mostranda. Der har jeg tatt opp og satt ut mange båter opp gjennom åra.

Dersom du rygger bilen/båten ett stykke nedover omtrent der du har tatt bilde, for deretter å hekte av hengeren og dytte den de siste meterene.

Når du skal ha opp båten, står du med bilen oppe på gresset, og har ett tau ned til hengeren.

Geir

For et morsomt sammentreff. Ja, det er på Mostranda Camping!

Takker for gode svar, skal prøve meg fremover.

Don't go through life, grow through life.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...