Jump to content

Lekkasje i power trim til en KAD 43 DP-E

Obrakest

Recommended Posts

På ferie på svenskekysten mistet jeg i ettermiddag funksjonen i powertrim på styrbord motor. Det viser seg at jeg har fått lekkasje i en hydraulikk-kobling på slange inn på pumpa. Tenkte jeg ville prøve å få tak i, og skifte, slangen. Problemet er at slangekoblingen inn på drevet ikke er som den inn på pumpa. Ser ut som om slangen går inn i en bolt med låsemutter? Er dette en slangegjennomføring i drevet slik at drevet må demonteres for å skifte slange? I så fall er det kanskje en kortere vei til målet å presse på ny hydraulikk-kobling på pumpesiden på slangen. I alle fall trenger jeg antakelig hjelp. Er det noen som har skiftet en slik slange?? Takknemlig for tips!

Har nettopp byttet disse jeg. Slangen er hel ifra pumpa og ut til trimsylindren . Er bare en bolt med hull som er gjennom føring der bak. Kjøp deg ny slange å lån deg ei båt vogn. Båten må opp. Men drevet trenger ikke av. Løsne trimsylinderene og løft opp drevet manuelt og sørg for att det ikke faller ned..........Er en enkel operasjon men . Kanskje finnes det skjøtestykker eller ett eller annet til å lappe slangen med.. Lykke til,

Scand Dynamic 7100 5,7 volvo penta 290DP-A 1990 modell

"Lysholm 2,5" 26"Tresnekke sabb 6-12 semidiesel 1950 modell

Ok, da forstår jeg hvordan dette er laget. Takk for avklaring!

Spørmålet er da hva som er lettest å få til her på vestkysten av Sverige nå. Det blir litt bingo for meg som ikke kjenner verkstedene her. Men selve slangen virker grei. Lekkasjen har oppstått inne i selve "pressmuffa" til koblingen inn på pumpa. Så dersom man kom i kontakt med et verksted som hadde utstyr til å presse på ei ny kobling, så ville nok det være en grei løsning nå. Jeg får ringe og sjekke litt rundt når det blir mandag.. ;-)

Takk for hjelpa! Hilsen Johan Olav

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...