Jump to content

Hva gjør man med fremmed båt i båsen

eiaro

Recommended Posts

Det ville kanskje vært verre om man kom hjem til mor og det var "en fremmed båt i båsen", men i dette tilfellet ville jeg nok tauet båten bort til denne gjestehavna og fortøyd den der, så fikk vedkommende ta regningen selv, og din svigerfar kunne få tilbake plassen sin.

Er noe pussig at noen tar seg til rette på annens plass dersom det er gjestehavn 20 meter bortenfor ?

20 meter til gjestehavn!...det går da å ta feil. I sin tid hadde jeg båtplass opp til gjestehavna og det hente mer enn en at der lå en båt, men jeg fant alltid eieren. Litt mer ergerlig var da da jeg satte opp skilt "privat" og jeg fremdeles fant fremmed båt på båtplassen. Men faktisk så er det ikke krav om att en skal kunne lese for å ha båt, så da må en heller finne på et symbol for opptatt plass...her gjelder det å bruke fantasien ;-)

Om du flytter annen mans eiendom så tar du ansvaret også.

Har lest dette blitt påstått gang etter gang, men kan ikke huske å ha sett noe vanntett dokumentasjon på at påstanden er riktig.. Kan du linke til troverdig dokumentasjon siden du påstår dette

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Om du flytter annen mans eiendom så tar du ansvaret også.

...og hva gjør du så hvis du kommer tilbake til båten din og noen har lagt seg på utsiden alongside? Ingen tilstede og båten virker låst og forlatt. Du skal reise, men kan selvsagt vente noen minutter...ehhh en time...eeeh to timer... ??? Har opplevd dette selv. Faciten var enkel. Ved litt hjelp forhalte jeg båten og byttet plass - enkelt og greit.

Prinsippet om ansvar blir vel det samme....og tilfaller etter mitt syn (ren sunn fornuft) båteier så lenge han har lagt båten på utsiden av min uten å gi beskjed. Som når man fortøyer på feil båtplass, eller til hinder for andre. At båteieren kan ha tatt feil av plass, eller glemt å gi beskjed etc, det er greit nok, men ansvaret for dette må vel vedkommende ta selv? Det kan jo hende at jeg en dag gjør samme feilen, og det er helt innlysende for meg at jeg i så fall må ta ansvaret for skader som måtte oppstå ved flytting.

Jeg er forøvrig usikker på om forsikringen dekker slike skader. Båtforsikring er noe vriene greier.....

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...