eiaro Startet 14.Juli.2012 Del på Facebook Startet 14.Juli.2012 Hva skal man gjøre når man kommer hjem til båsen og finner en fremmed båt der? Henge opp et Gis bort skilt og tilhørende Finn annonse? Sitér dette innlegget Link to post
Fjordland Svart 14.Juli.2012 Del på Facebook Svart 14.Juli.2012 Veifter med armene og spretter rundt sint som en okse.. Før ein tar seg litt sammen og tenker det kansje er en grunn til den ligger der, nødhavn, tyvegods, andre tragedier. Så kan du evnt informere den lokale sherifen og opplyse han om båt og reg nr.... Sitér dette innlegget Link to post
eiaro Svart 14.Juli.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 14.Juli.2012 I mellomtiden fortøyer jeg på gjestehavna 20 meter her borte og betaler 150kr for det? Jeg er ikke i situasjonen altså... Svigers som raser rundt på kaien som en sint okse... :D Sitér dette innlegget Link to post
Bearded Beast Svart 14.Juli.2012 Del på Facebook Svart 14.Juli.2012 Kontakter havneansvarlig og forhaler båten til en ledig egnet plass..? Sitér dette innlegget Link to post
adeneo Svart 14.Juli.2012 Del på Facebook Svart 14.Juli.2012 Det ville kanskje vært verre om man kom hjem til mor og det var "en fremmed båt i båsen", men i dette tilfellet ville jeg nok tauet båten bort til denne gjestehavna og fortøyd den der, så fikk vedkommende ta regningen selv, og din svigerfar kunne få tilbake plassen sin. Er noe pussig at noen tar seg til rette på annens plass dersom det er gjestehavn 20 meter bortenfor ? Sitér dette innlegget Link to post
quantumduck Svart 14.Juli.2012 Del på Facebook Svart 14.Juli.2012 Er noe pussig at noen tar seg til rette på annens plass dersom det er gjestehavn 20 meter bortenfor ? 20 m, da trodde han sikkert det var en gjesteplass . . . Sitér dette innlegget Link to post
Arve A Svart 14.Juli.2012 Del på Facebook Svart 14.Juli.2012 Og hva om det skulle oppstå en skade (påstått skade) under flyttingen, hvem er da ansvarlig? Sitér dette innlegget Link to post
M/S AIOLOS Svart 14.Juli.2012 Del på Facebook Svart 14.Juli.2012 sørge for at jeg fikk tatt bilde av båten for å eventuelt dokumentere mulige påstander om skade etter at jeg forsiktig hadde flytten den et annet sted Sitér dette innlegget Link to post
avmønstret5 Svart 14.Juli.2012 Del på Facebook Svart 14.Juli.2012 20 meter til gjestehavn!...det går da å ta feil. I sin tid hadde jeg båtplass opp til gjestehavna og det hente mer enn en at der lå en båt, men jeg fant alltid eieren. Litt mer ergerlig var da da jeg satte opp skilt "privat" og jeg fremdeles fant fremmed båt på båtplassen. Men faktisk så er det ikke krav om att en skal kunne lese for å ha båt, så da må en heller finne på et symbol for opptatt plass...her gjelder det å bruke fantasien ;-) Sitér dette innlegget Link to post
eiaro Svart 14.Juli.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 14.Juli.2012 Det viste seg at noen hadde fortøyd i feil bås... Kjetting og hengelås slik at vedkommende ikke bare skulle seile unna var havneløsningen. Er avlåst kai, så man tar ikke feil av den og gjestebrygga. Alle kan jo gjøre feil.... :) Sitér dette innlegget Link to post
tom-ass Svart 15.Juli.2012 Del på Facebook Svart 15.Juli.2012 Og hva om det skulle oppstå en skade (påstått skade) under flyttingen, hvem er da ansvarlig? Båteier vel. Er det ikke hans forsikring da? Sitér dette innlegget Bygdetulling med båtførerbevis! Link to post
Guest Avmønstret# Svart 15.Juli.2012 Del på Facebook Svart 15.Juli.2012 Om du flytter annen mans eiendom så tar du ansvaret også. Sitér dette innlegget Link to post
Sydvesten Svart 15.Juli.2012 Del på Facebook Svart 15.Juli.2012 Om du flytter annen mans eiendom så tar du ansvaret også. Har lest dette blitt påstått gang etter gang, men kan ikke huske å ha sett noe vanntett dokumentasjon på at påstanden er riktig.. Kan du linke til troverdig dokumentasjon siden du påstår dette Sitér dette innlegget Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utførtJohann Wolfgang von Goethe 1749-1832 Link to post
tom-ass Svart 15.Juli.2012 Del på Facebook Svart 15.Juli.2012 Tull. Båtens forsikring gjelder da uansett. Og det er i realiteten tyveri å flytte en båt, ergo er det båtens forsikring som gjelder. Sitér dette innlegget Bygdetulling med båtførerbevis! Link to post
Tom Rør Svart 15.Juli.2012 Del på Facebook Svart 15.Juli.2012 Hvis det er tyveri, vil selskapet sende regress til "tyven". Sitér dette innlegget Link to post
Bearded Beast Svart 15.Juli.2012 Del på Facebook Svart 15.Juli.2012 (redigert) Klart det er båtens forsikring som gjelder om den har denslags. Spørsmålet om ansvar er jo som vanlig et spørsmål om uaktsomhet. Jeez har noen glemt å ta pillen sin? dette har jo vært diskutert hundrevis av ganger over fleire år Redigert 15.Juli.2012 av Plutonium (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
"Mathilde" Svart 15.Juli.2012 Del på Facebook Svart 15.Juli.2012 Om du flytter annen mans eiendom så tar du ansvaret også. ...og hva gjør du så hvis du kommer tilbake til båten din og noen har lagt seg på utsiden alongside? Ingen tilstede og båten virker låst og forlatt. Du skal reise, men kan selvsagt vente noen minutter...ehhh en time...eeeh to timer... ??? Har opplevd dette selv. Faciten var enkel. Ved litt hjelp forhalte jeg båten og byttet plass - enkelt og greit. Prinsippet om ansvar blir vel det samme....og tilfaller etter mitt syn (ren sunn fornuft) båteier så lenge han har lagt båten på utsiden av min uten å gi beskjed. Som når man fortøyer på feil båtplass, eller til hinder for andre. At båteieren kan ha tatt feil av plass, eller glemt å gi beskjed etc, det er greit nok, men ansvaret for dette må vel vedkommende ta selv? Det kan jo hende at jeg en dag gjør samme feilen, og det er helt innlysende for meg at jeg i så fall må ta ansvaret for skader som måtte oppstå ved flytting. Jeg er forøvrig usikker på om forsikringen dekker slike skader. Båtforsikring er noe vriene greier..... Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.