Jump to content

Ardic 04-d tenner ikke,noen tips?

Banarne

Recommended Posts

Jeg har en Ardic varmer i båten,denne vil ikke gå.får diesel,glødepluggen er bra og flammevakt virker. setter på kaldluft så blåser den,men hvis jeg setter på varmluft så går diesel pumpa 7-8 ganger og ikke noe mer skjer. Noen som har tips og råd ang dette?

Kan hende jeg seiler min skute på grunn; men så er det dog deilig å fare!
Henrik Ibsen

Har hatt opp hele varmeren,og demontert,gjort ren og satt sammen igjen. blåst rent alt med trykkluft,det filteret er rent nå :smiley: har lest mange andre tråder og de har vært til stor hjelp :thumbsup: men får f... ikke denne til å gå.. lurer på om det kan være et problem med "styreenheten"? har ikke noe erfaring med diesel varmere generelt,så alle tips og råd tas imot med et stort takk :smiley:

Henrik Ibsen

Idag startet den som den skal,lot den stå å gå en stund,og skrudde den av etter litt tid.. da stoppet den ikke! lot den stå å gå "av" i noen minutter før jeg tok strømmen. Etter det så nekter den å starte igjen, skrur den på så gjør pumpa 7-8 slag og ikke noe mer skjer.. dette har nå skjedd noen ganger,og begynner å bli litt frustrert over dette :cryin: Håper at det er noen som har noen ideer til meg her :)

Henrik Ibsen

Sæbø : den har vel stått å gått i 5 min minimum etter jeg har stoppet den, trodde det holdt,men skal gi den lengre tid når/hvis den starter igjen :smiley: vet du om noen verksteder som kan nullstille disse styreenhetene? H2o : skal prøve det igjen,tittet på den istad og da var fotocella blank og fin (på toppen) men kan prøve å grave ut litt på sidene å se om det hjelper også :smiley: Takk for innspill av dere begge :thumbsup: er som sagt ingen verdensmester på disse så alt er velkomment :smiley:

Henrik Ibsen

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...