Banarne Startet 14.Juli.2012 Link til dette innlegget Startet 14.Juli.2012 Jeg har en Ardic varmer i båten,denne vil ikke gå.får diesel,glødepluggen er bra og flammevakt virker. setter på kaldluft så blåser den,men hvis jeg setter på varmluft så går diesel pumpa 7-8 ganger og ikke noe mer skjer. Noen som har tips og råd ang dette? Sitér dette innlegget Kan hende jeg seiler min skute på grunn; men så er det dog deilig å fare!Henrik Ibsen Link to post
Sjeldenutpå Svart 14.Juli.2012 Link til dette innlegget Svart 14.Juli.2012 Tett filter i pumpa. En sil på "inn" sida. Sitér dette innlegget Yanmar 6LYA-STP 340hk Link to post
Banarne Svart 14.Juli.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 14.Juli.2012 Har hatt opp hele varmeren,og demontert,gjort ren og satt sammen igjen. blåst rent alt med trykkluft,det filteret er rent nå har lest mange andre tråder og de har vært til stor hjelp men får f... ikke denne til å gå.. lurer på om det kan være et problem med "styreenheten"? har ikke noe erfaring med diesel varmere generelt,så alle tips og råd tas imot med et stort takk Sitér dette innlegget Kan hende jeg seiler min skute på grunn; men så er det dog deilig å fare!Henrik Ibsen Link to post
Banarne Svart 15.Juli.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 15.Juli.2012 Idag startet den som den skal,lot den stå å gå en stund,og skrudde den av etter litt tid.. da stoppet den ikke! lot den stå å gå "av" i noen minutter før jeg tok strømmen. Etter det så nekter den å starte igjen, skrur den på så gjør pumpa 7-8 slag og ikke noe mer skjer.. dette har nå skjedd noen ganger,og begynner å bli litt frustrert over dette Håper at det er noen som har noen ideer til meg her :) Sitér dette innlegget Kan hende jeg seiler min skute på grunn; men så er det dog deilig å fare!Henrik Ibsen Link to post
Sjeldenutpå Svart 15.Juli.2012 Link til dette innlegget Svart 15.Juli.2012 Når du skrur av, så skal den ikkje stoppe. Det skal gå nokre minutter for å brenne seg kald. Mulig du har fyllt innpå den noe feilkode som må slettes av verksted. Sitér dette innlegget Yanmar 6LYA-STP 340hk Link to post
h2o Svart 15.Juli.2012 Link til dette innlegget Svart 15.Juli.2012 Kan du sjekke flammevakta igjen? mulig den har sotet seg til. Ta den ut og vask med en Q-tips e.l. Sitér dette innlegget Link to post
Banarne Svart 15.Juli.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 15.Juli.2012 Sæbø : den har vel stått å gått i 5 min minimum etter jeg har stoppet den, trodde det holdt,men skal gi den lengre tid når/hvis den starter igjen vet du om noen verksteder som kan nullstille disse styreenhetene? H2o : skal prøve det igjen,tittet på den istad og da var fotocella blank og fin (på toppen) men kan prøve å grave ut litt på sidene å se om det hjelper også Takk for innspill av dere begge er som sagt ingen verdensmester på disse så alt er velkomment Sitér dette innlegget Kan hende jeg seiler min skute på grunn; men så er det dog deilig å fare!Henrik Ibsen Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.