Morten:) Startet 14.Juli.2012 Link til dette innlegget Startet 14.Juli.2012 Hei, som tittelen sier så får jeg ikke stanset motoren med tenningsnøkkelen (KAD32 fra 1999) og måtte stanse den manuelt på motoren. Fikk ikke tid til å se så mye på det i dag men hvis det er noen som har vært borte i det samme eller har noen forslag hvor det er smart å starte feilsøkingen. Tenningslåsen fugerer som den skal ellers. Morten Sitér dette innlegget Link to post
Nøtterøy Svart 14.Juli.2012 Link til dette innlegget Svart 14.Juli.2012 Et skudd i blinde, du har ikke stopp-knapp da? I såfall må tenningen være på for at den skal virke. Sitér dette innlegget Link to post
Morten:) Svart 14.Juli.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 14.Juli.2012 Hei, nei det er ikke stoppknapp på denne. Start og stopp betjenes med nøkkelen. Morten Sitér dette innlegget Link to post
Windy37GM Svart 14.Juli.2012 Link til dette innlegget Svart 14.Juli.2012 Jeg hadde det samme symptomet for 3 uker siden. Fjæra i stoppsolenoiden kan kile seg etter noen års drift. Plukk ut solenoiden, strekk fjæra litt og monter sammen. Burde funke, fungerte for meg. Stopper like fint hver gang. Ellers burde du sjekke at stopsolenoiden får strøm når du vrir på nøkkelen (mot klokka). Kan testes uten at motor startes. Mvh Bavaria32sport Sitér dette innlegget Alt jeg skriver er synsing og vage spekulasjoner basert på hva jeg har lært oppigjennom. Link to post
Morten:) Svart 14.Juli.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 14.Juli.2012 Glimrende det skal sjekkes. Sitér dette innlegget Link to post
Holmabåten Svart 14.Juli.2012 Link til dette innlegget Svart 14.Juli.2012 Kan og bare være dårlig kontakt i tenningslåsen. Eg har hatt samme problemet med begge mine. Litt Crc 2-26 i nøkkel hullet vri litt på nøkkelen og sjekk at alle kabler bak har skikkelig kontakt. Er 3år siden eg gjorde det og de funker enda :) Sitér dette innlegget Link to post
egilwh Svart 14.Juli.2012 Link til dette innlegget Svart 14.Juli.2012 Stoppsolenoiden styres vel av et rele som styres av nøkkelen. Kan være releet som er gått.... Sitér dette innlegget -----------------------------------------------------------------------------------Engelsk bil og trebåt..... sertifisert utilregnelig!Fritidsklubb for voksne gubber - http://blogg.cdd.no - aka Gubbeklubben - Wiksten Trebåtklubb: http://wikstenklubben.no----------------------------------------------------------------------------------- Link to post
Windy37GM Svart 14.Juli.2012 Link til dette innlegget Svart 14.Juli.2012 Stopp solenoiden styres direkte av nøkkelen, ikke rele som du nevner Mvh Bavaria32sport Sitér dette innlegget Alt jeg skriver er synsing og vage spekulasjoner basert på hva jeg har lært oppigjennom. Link to post
Windy37GM Svart 15.Juli.2012 Link til dette innlegget Svart 15.Juli.2012 Hvis du har et tangamperemeter, skal stoppsolenoiden trekke ca 2 ampere Tenkte det var greit å vite Mvh Bavaria32sport Sitér dette innlegget Alt jeg skriver er synsing og vage spekulasjoner basert på hva jeg har lært oppigjennom. Link to post
kilowatt Svart 15.Juli.2012 Link til dette innlegget Svart 15.Juli.2012 Om du har ett multimeter kan du jo sjekke om bryteren i tenningsnøkkelen fungerer, hvis alt er i orden der så sjekker du om solenoiden beveger seg når du vrir nøkkelen, hvis den gjør det så kan trekkarmen ha løsnet fra vieren bort til pumpen. Hvis ikke solenoiden trekker men får strøm, da er den ødelagt. Hvis tenningsnøkkelen er bra men det ikke kommer strøm til solenoiden, ja da har du ledningsbrudd (legg opp ny ledning fra bryter til solenoid) Hvis solenoiden er ødelagt og du skal skifte den er det meeeget viktig at solenoiden får trekke stempelet helt inn i bunn av solenioden, hvis den ikke får trekke seg helt inn så brenner du opp viklingene i den. Lykke til :-) Sitér dette innlegget Link to post
Windy37GM Svart 15.Juli.2012 Link til dette innlegget Svart 15.Juli.2012 Solenoiden er ikke synlig, ingen vaier el. Solenoiden sitter rett på dieselpumpa og dytter en ventil i pumpa. Ledningen går i kabelstokk fra tenningslås til "blackboks" på motoren. Derfra ned til solenoid. Mvh Bavaria32sport Sitér dette innlegget Alt jeg skriver er synsing og vage spekulasjoner basert på hva jeg har lært oppigjennom. Link to post
Morten:) Svart 15.Juli.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 15.Juli.2012 Da har jeg fått sett litt på det og det er snakk om dårlig kontakt i mitt tilfelle, stor takk til Fyrverkerifantasten for god hjelp. Greit å skjønne systemet før man begynner. Morten Sitér dette innlegget Link to post
Windy37GM Svart 16.Juli.2012 Link til dette innlegget Svart 16.Juli.2012 Fint :-) I hvilken ende var det dårlig kontakt? mvh Bavaria32sport Sitér dette innlegget Alt jeg skriver er synsing og vage spekulasjoner basert på hva jeg har lært oppigjennom. Link to post
Morten:) Svart 16.Juli.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 16.Juli.2012 Det var dårlig kontakt i kontakten på solenoiden, funket fint når motor ikke var i gang men fusket/ jukset når motor gikk. Morten Sitér dette innlegget Link to post
Windy37GM Svart 17.Juli.2012 Link til dette innlegget Svart 17.Juli.2012 (redigert) Jeg byttet kabelskoen på samme sted. Grunnen til at jeg spurte er at løsningen som blir liggende her er søkbar :-) Hvis du søker på google etter kad32 og stopp kommer denne tråden opp som nr 2 :-) Mvh Bavaria32spott Redigert 17.Juli.2012 av Bavaria32Sport (see edit history) Sitér dette innlegget Alt jeg skriver er synsing og vage spekulasjoner basert på hva jeg har lært oppigjennom. Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.