Patton Startet 14.Juli.2012 Link til dette innlegget Startet 14.Juli.2012 Hei, jeg sitter og følger med på småbåtvarselet mtp å krysse fra Skjærhalden til Jomfruland mandag. Småbåtvarselet opererer med både Indre Skagerak og strekningen Svenskegrensa - Stavern. Hvor kan man si at grensen går mellom disse to områdene, og evt er det særlige værmessige forskjeller mellom disse to områdene? Mvh Patton Sitér dette innlegget Link to post
Salt Svart 14.Juli.2012 Link til dette innlegget Svart 14.Juli.2012 skillet går så vidt jeg har skjønt cirka ved ei linje fra Torbjørnskjær til Færder og Stavern. Vi regner at det er Skagerrak utafor hos oss på Hvaler. Svenskegrensa-Stavern blir da ytre Oslofjord. Men kanskje en meteorolog kommer med fasiten. yr.no har et menypunkt "hav og kyst". Sitér dette innlegget Jan, Hvaler. Båter: 1977-2016 kano; 1987-1994 Nidelv 24; 1994-2009 Hvalerskøyte 29'; 2008 -- Winga Princess; 2016 -- kajakk Link to post
Superted Svart 15.Juli.2012 Link til dette innlegget Svart 15.Juli.2012 Har ikke fått det spørsmålet før, men ifølge wiki så grenser Skagerrak i nord mot Ytre Oslofjord ved Langesund. Grensen Indre/Ytre Skagerrak går ihvertfall i en linje mellom Skagen og Torungen. Jeg skal spørre neste gang jeg snakker med met, hva de regner som grense i sine bøker. Ang. Differanser. I siste varsel utstedt av MI, 14/7 kl 2100 står følgende: Indre Skagerrak Skiftende bris. Enkelte regnbyger, ellers god sikt. Søndag økning til sørvestlig frisk bris 10 m/s, fra om ettermiddagen stiv kuling 15. Stort sett oppholdsvær og god sikt. Bølgehøyde: 1 m. Søndag økning til 2-4 m, høyest i sør. Svenskegrensa - Stavern Av og til sørvestlig frisk bris, søndag kveld liten kuling 12. Enkelte regnbyger. Utrygt for torden. Perioder med sol. Bølgehøyde: Omkring 0.5 m. Søndag 1 m, økende utover ettermiddagen til 1-2 m, høyest i sør. Jeg skal be avløseren min spørre de når solen står litt høyere på himmelen, så kommer jeg tilbake med hva de sier. Sitér dette innlegget Kystradiooperatør ved Telenor|Maritim Radio, Tjøme Radio Det presiseres at mine innlegg på baatplassen.no representerer meg og mine meninger som privatperson. Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.