jsw Startet 15.Juli.2012 Link til dette innlegget Startet 15.Juli.2012 Sitter her og sjekker kartet - har båt som stikker ca o,8 meter dypt og rager 3,3 meter høyt med demontert antennepisk. Det er noen bruer og trange sund - er den ruta mulig, tro, på innsiden av både Flostadøya og Tverrdalsøya? Sitér dette innlegget Det har jeg aldri gjort før, så det klarer jeg helt sikkert! (Pippi Langstrømpe) Link to post
eivindl Svart 15.Juli.2012 Link til dette innlegget Svart 15.Juli.2012 Jeg sitter og leser denne http://www.hannah2.net/lyng-arend.htm Ser ikke noe om problemer med høyde for "vanlige" motorbåter? Sitér dette innlegget Link to post
Kalle74 Svart 15.Juli.2012 Link til dette innlegget Svart 15.Juli.2012 Det går veldig greit. Før så seilte den gamle rutebåten M/S Søgne der, den var 70fot og med mast. Sitér dette innlegget Kan ingenting om noe, litt om mye og mye om litt. Link to post
Kalle74 Svart 15.Juli.2012 Link til dette innlegget Svart 15.Juli.2012 Ja det er ikke noe problem Sitér dette innlegget Kan ingenting om noe, litt om mye og mye om litt. Link to post
jsw Svart 15.Juli.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 15.Juli.2012 Tusen takk for svar - da blir det tur den veien :-) Med sommerhilsen fra solfylte Grimstad. Johan Sitér dette innlegget Det har jeg aldri gjort før, så det klarer jeg helt sikkert! (Pippi Langstrømpe) Link to post
jsw Svart 17.Juli.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 17.Juli.2012 Da har vi gått leia - en skikkelig fin tur! Masse trafikk, heldigvis, da innkjøringen ved Klokkøya ikke var lett å gjette seg til ut fra draft og kartplotter. Hadde trolig endt opp i en innkjøringen lenger vest. Kanskje dét også hadde gått bra - men det får jeg aldri vite :-) Hadde ikke eivindl's artikkel tilgjengelig: Her beskrevet nord-fra og med henvisning til kartet i artikkelen: Fortsett S-over til den sørøstre spissen av Klokkøya (rett V for "ø"-en i Klokkøya. Her kan du svinge vestover slik at du passerer nord for de små skjærene. Du kan nå fortsette over 18-tallet S av Klokkøya, og deretter sørover til Tromøysundet. Men er du "hekta" på trange farvann går du også på på innsiden av skjærene V av Bjørkenes (Birkenes), og ut mellom de to stakene som er avmerket i kartet. Sitér dette innlegget Det har jeg aldri gjort før, så det klarer jeg helt sikkert! (Pippi Langstrømpe) Link to post
Møkkalasset Svart 17.Juli.2012 Link til dette innlegget Svart 17.Juli.2012 Du kan også gå på vestsida av Klokkøya. Godt merket. Innsiden er Flosta er en flott tur. Et privilegium forbeholdt motorbåter..... Sitér dette innlegget Link to post
jsw Svart 17.Juli.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 17.Juli.2012 Yepp Sitér dette innlegget Det har jeg aldri gjort før, så det klarer jeg helt sikkert! (Pippi Langstrømpe) Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.