AQAD31 Startet 15.Juli.2012 Link til dette innlegget Startet 15.Juli.2012 Hva gjør man hvis lampe lyser, alarm piper mens trykkmåler viser riktig trykk? Giver som er gåen eller eller hele motorn som har tatt kvelden? Erfaringer der ute? Kjørte båten på lavt turtall til nærmeste havn og skrudde av. Alarm begynte som en lav piping og tiltok etterhvert. Sitér dette innlegget Link to post
windy26 Svart 15.Juli.2012 Link til dette innlegget Svart 15.Juli.2012 Viser trykkmåler/Oljetrykkmåler normale verdier er det helt sikkert ikke noe feil med olje trykket , da er føler for piper feil!! jeg har ikke piper på min , men bare oljetrykksmåler , koble ut piper og kjør vidre , du kan sikkert ordne dette senere , bør bare se mere på intrumentene når ikke piper er koblet til ! :-) Sitér dette innlegget Link to post
Sjeldenutpå Svart 15.Juli.2012 Link til dette innlegget Svart 15.Juli.2012 Nah... først og fremst så må det påpekes at dersom trådstarter velger å koble bort alarmen og stole på trykkmåler, så er det på eget ansvar. Alarm består vel av en sensor og en buzzer. Trykkmåler består av sensor OG instrument. Buzzer/sirene er i orden. Altså har du dobbel sjans for feil på trykkmåleren vs alarm. Grovt reknet. Men erfaring kan sjølvsagt veie tungt her. Eg ville funnet feilen, og ikkje gamblet Sitér dette innlegget Yanmar 6LYA-STP 340hk Link to post
AQAD31 Svart 15.Juli.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 15.Juli.2012 Så det skal være mulig å kjøre videre? Bør trykket dobbeltsjekkes av verksted med manometer eller no sånt? Sitér dette innlegget Link to post
AQAD31 Svart 15.Juli.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 15.Juli.2012 Sorry Sæbø. Rakk å legge inn min kommentar før jeg så svaret ditt. Bør kanskje få det sjekket før jeg tør å kjøre videre... Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.