Jump to content

Hvilket internett anbefales i båt?

Ktveiten

Recommended Posts

Jeg vil tro at det er viktigst med internett der dere skal bo, og du skriver ikke hvor det er. Men i sentrale strøk vil trolig en løsning fra Telenor eller Netcom fungere vel så bra som Ice.

Ja, det er jo det viktigeste. Men er jo kjekt å ha best mulig dekning når vi har internett og er på tur.

Fast plass er på Karmøy, Husøy.

MVH Ktveiten

Hei ikke kjøp ICE dette nettverket er bare reva har ligget på Tjømme Portør og nå i Kragerø. Det er bare trøbbel får enten ikke kontakt eller når en er så heldig og får kontakt så er linjene så dårlige at det ikke er mulig og laste ned mail engang. Kuttet Telenor i sommer til fordel for ICE men angrer bittert på valget.

Det er skrevet så mye om ICE, ta med deg ICE hvor du vil,,,, t.o.m i bilen skulle dette fungere .. nei takk dette skal bort med en gang ferien er over..

1986 mod: GH-16 70HK Eivinrude. 1985 Draco 21 VP 165 hk. 1987 Paramount 21 225 Hk Johnsen. Fjord 24 Weekender VP 170HK. 1986 Windy 27 CC VP 2x 260HK. 1987Windy 9800 VP 2x260HK. 1991 mod Princess 45 fly 2xTAMD 71B. Storebro 465 Biscay. 2xTamd 74 P_B
Windy 9800 Targa 1987mod 2*AQ271C 270HK

Har ICE og Telenor ombord, og kom hjem i går etter 691nm og 3 uker i båt. begge funker like bra for oss. kun på Læsø var det litt treigt.

Har da vært Norskekysten svergie danmark og tilbake på vestlandet.

Har uke ab hos ICE. så nå blir det spennende og se hva regninga blir fra Telenor. der I-Padden har kjørt.

Det eneste du vil angre på at du har gjort, er alt det du ikke gjorde. "Do it to day."

Medlem av: Ankerdrammens Venner. OCC,ESF, & SYC.

http://lagoon380careka.blogspot.com/

Det varierer. Noen steder er 3G best, noen steder er ICE best.

Vi kjøpte en ICE router rett før i dro på ferie nå (byttet kanal samme dag) , og må si oss ganske fornøyd. På det meste hadde jeg 16 klienter på (5 båter) og det fungerte, dog med dårlig hastighet. Men det funka. ICE routeren har innebygget batteri, så den går en stund uten strømtilkobling. Men bare en stund :-)

Vi kjøpte ukes abbonement. 2000 for router, 175 for påbegynt uke starter mandag 00:00 ti søndag 23:59

mvh

Bavaria32sport

Alt jeg skriver er synsing og vage spekulasjoner basert på hva jeg har lært oppigjennom.

Hvis du ikke skal over Skagerrak til Danmark eller Sverige, er jo 3G fra din mobiloperatør ok. Det er noen mobiloperatører som har tilbud om samme 3G-tilgang også i Sverige, men så vidt jeg vet ikke i Danmark.

ice.net har dekning i Norge, Sverige og Danmark for samme pris. Jeg ser det er noen som har vansker med ice - og det er sikkert ulikt fra sted til sted. Jeg har god erfaring med ice i Bohuslen og i Danmark (med unntak av området på nordøsthjørnet av Djursland - ved Fornæs).

Problemet noen nevner over her med flere som sender på samme kanal med ice-ruter løser man ved å bruke nettverkskabel mellom router og PC. Det er her snakk om WiFi-kanalene som brukes mellom PC og ruter, og ikke på "radio"-siden (450 MHz-siden) av ice-ruteren.

Jan, Hvaler. Båter: 1977-2016 kano; 1987-1994 Nidelv 24; 1994-2009 Hvalerskøyte 29'; 2008 -- Winga Princess; 2016 -- kajakk

Har ICE og Telenor ombord, og kom hjem i går etter 691nm og 3 uker i båt. begge funker like bra for oss. kun på Læsø var det litt treigt.

Har da vært Norskekysten svergie danmark og tilbake på vestlandet.

Har samme erfaring, har hatt ICE i tre år men har antenne.

Har de som klager på ICE antenne????

Kokekyndig maskinist kjent på kysten.

Glem ICE.

Jeg har samme erfaring med ICE. De kjører hardt på reklame om dekning, men jeg opplever dette som oppskrytt. Hadde store problemer med å komme meg ut av ICE selv om det ikke funket i det hele tatt, de kranglet og påstod ting som var bare tull. Dette var i Oslo til og med hvor man skulle forvente god dekning.

Tulleselskap.

Jeg har hatt ICE helt siden starten og har hatt lite trøbbel. I perioder har jeg vært 100% avhengig av nettdekning i båten (jobb) og har brukt både Telenor og ICE om hverandre og har sett at den suverene dekningen Telenor skryter av er i beste fall løgn... Når Telenor er innenfor GOD dekning er det helt ok, samme med ICE men jeg mener å ha erfart at ICE har LANGT bedre dekning i fjordene på sør-vestlandet.

En av ulempene med ICE er veldig lange ping-tider men det betyr mest for ip-telefoni.

Hadde også ICE som eneste nettilgang i heimen i noen måneder og det ble litt puslete.

Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808

Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram

• Mahatma Gandhi, 1869-1948: Vaksinasjon er en barbarisk praksis og en av de mest fatale av alle vrangforestillinger som er aktuelle i vår tid. Samvittighetsfulle motstandere av vaksinasjon bør om nødvendig stå alene mot hele verden for å forsvare sin overbevisning.
  • Barnevaksiner

Styr langt unna ICE!jI hvertfall hvis du skal bo i østlandsområdet. Jeg har bodd i båt i 6 år og kommer til å gå for Netcom sitt 4 G nett når jeg kommer hjem fra langtur om ett år. PS! Hvis du bor i et sentralt strøk er det desto bedre grunn til å styre unna ICE. De har nemlig best dekning der det bor færrest/ingen folk, på fjellet osv., men eks. i Oslo-området er det elendig. Det samme gjelder Horten og tønsberg, hvor det nesten ikke fungerer i det hele tatt. Det er en pest og en plage å ha med de å gjøre, kundeservicetelefonen stenger forøvrig kl. 17 på hverdager og kun åpen mellom 10-13 på lørdager. Ønsker du pålitelig og god internettforbindelse i båt er ICE det siste du burde velge! Hilsen en som har bodd i båt i 6 år og vært kunde hos forferdelige, useriøse ICE altfor lenge. :puke:

Jeg har fersk erfaring fra Tønsberg gjestehavn når det gjelder ICE tilkobling.

Har ekstern antenne på taket av båten, og har et meget sterkt signal. ( -50 dBm )

Normalt vil -80 dBm fungere greit for denne type forbindelse.

Til tider kommer det ikke en byte igjennom dette nettveret, mens til andre tider kommer det 2.2 Mbps.

Trådløs komm link mellom R90 og PC er ikke et tema her. Jeg har sjekket dette grundig.

Problemet er at ICE ikke har nok kapasitet på sine stasjoner i området.

Har sendt utallige email til ICE kundestøte uten å få svar. Grensen er nådd. (sic)

Det neste nå er å anmelde ICE for villedende reklame i sin annonsering at har best dekning. Makan til BS skal dul lete lenge etter. I Tønsberg er Telenor klar og sterk hele døgnet, mens ICE er et lotto spill.

Hvordan går jeg fram for å anmelde dette ?

sailorBoy

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...