prikk Startet 2.Februar.2005 Del på Facebook Startet 2.Februar.2005 Hei alle Jeg skal gå fra selvpolerende bunnstoff til "vanlig" bunnstoff. Hvordan fjerner jeg det gamle? (Det blir vel pusse, pusse, pusse, pusse, pusse, pusse, pusse.....) Finnes det noe rensemiddel jeg bør bruke? Er det noe spesiellt jeg må tenke på ved bytte av bunnstoff? Hilsen Prikken Sitér dette innlegget Link to post
BigCatch Svart 2.Februar.2005 Del på Facebook Svart 2.Februar.2005 Hvorfor lage seg arbeid, istedet for å fortsette med samme... Sjekk med f.eks Jotun om du kan høytrykksspyle og evt lage et sjikt med primer for å binde underlaget. Om det er for å komme ned på ren bunn, er det skrape (lettere i minus grader), håndskrape eller el., slip bort hjørner på skrapen så slipper du sår. Kalkblåsing er en mulighet, det samme er malingsfjernere (som er noe søl, og sølet er ikke spesielt miljøvennlig heller når det spyles av) Sitér dette innlegget Link to post
SRA Svart 2.Februar.2005 Del på Facebook Svart 2.Februar.2005 Hvorfor skal du bytte? Sitér dette innlegget Link to post
OJO Svart 2.Februar.2005 Del på Facebook Svart 2.Februar.2005 Hei! Jeg vil anbefale deg å gå til nettsidene til Jotun. Der står det endel om dette emnet. Sitér dette innlegget Link to post
prikk Svart 2.Februar.2005 Emnestarter Del på Facebook Svart 2.Februar.2005 Hvorfor skal du bytte? <{POST_SNAPBACK}> Har kjøpt en båt med en smøring som jeg er usikker på hva er. Tror det er International. Det gror i hvertfall godt og jeg har fått tak i noe godstoff som er bedre. Prikken Sitér dette innlegget Link to post
Gunga Din Svart 2.Februar.2005 Del på Facebook Svart 2.Februar.2005 Hej Prikk ! jag skulle högtrycksspolat på hösten när den självpolerande er blöt o mjuk !!, går du på lite så försvinner nog all självpolerande ! du skriver ikke vad 'godstoff' er för något ??? har du fått tag i någon proff bottenfärg så skall du veta det att det er inte all proff bottenfärg som tål ett halvår på land, vilket de flesta fritidsbåtar tillbringar sin tid ! undersök det, så att du inte sjösätter året efter, o färgen er hård og värdelös! Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
prikk Svart 3.Februar.2005 Emnestarter Del på Facebook Svart 3.Februar.2005 Hej Prikk ! jag skulle högtrycksspolat på hösten när den självpolerande er blöt o mjuk !!, går du på lite så försvinner nog all självpolerande ! du skriver ikke vad 'godstoff' er för något ??? har du fått tag i någon proff bottenfärg så skall du veta det att det er inte all proff bottenfärg som tål ett halvår på land, vilket de flesta fritidsbåtar tillbringar sin tid ! undersök det, så att du inte sjösätter året efter, o färgen er hård og värdelös! <{POST_SNAPBACK}> Takker for tips. Prikken Sitér dette innlegget Link to post
Ingar Svart 3.Februar.2005 Del på Facebook Svart 3.Februar.2005 Det gror i hvertfall godt. Hvis det gror godt direkte på bunnstoffet synes jeg ikke det er naturlig å anta at det er selvpolerende..Har aldri opplevd at det har grodd direkte på selvpolerende bunnstoff.... Kunne også vært intr. å høre hva det er du har fått tak i som er bedre. Sitér dette innlegget Link to post
prikk Svart 3.Februar.2005 Emnestarter Del på Facebook Svart 3.Februar.2005 Hvis det gror godt direkte på bunnstoffet synes jeg ikke det er naturlig å anta at det er selvpolerende.. Har aldri opplevd at det har grodd direkte på selvpolerende bunnstoff.... Kunne også vært intr. å høre hva det er du har fått tak i som er bedre. <{POST_SNAPBACK}> Hei Jeg kjenner ikke navnet enda (har ikke fått det). Har også hørt at International har lansert en ny type smøring for større båter (Micron 66?) som skal være bra. Prikken Sitér dette innlegget Link to post
Herman Svart 3.Februar.2005 Del på Facebook Svart 3.Februar.2005 Har aldri opplevd at det har grodd direkte på selvpolerende bunnstoff.... <{POST_SNAPBACK}> Hvor har du båten din??? I hagen Jeg vurderer å starte skalldyroppdrett... Det er pinlig hver gang vi tar opp båten, på grunn av all groen under. Bruker Hempel selvpolerende, men Akerselva tømmes rett ut i båthavna, og da er det ikke mye som hjelper annet enn dykkermaske og skrape. Sitér dette innlegget All I ask is a tall ship and a star to steer her by Link to post
Ingar Svart 3.Februar.2005 Del på Facebook Svart 3.Februar.2005 Hvor har du båten din??? I hagen Ja.....Men havna der den ellers ligger er, pga strøm, rene oppdrettsanlegget for blåskjell. Og de setter seg også på båten. Men kun dersom de finner en ørliten flate uten bunnstoff å feste seg på, har ikke opplevd at de gror direkte på bunnstoffet. (Har brukt ABC, Seajet og Internasjonal) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.