Jump to content

Erfaringer med Garmin montana 650 ombord på båt.

Snømannen

Recommended Posts

• 2 år senere...

Montana har vært med i kajakken i halvannet år, montert i holder på dekk. Jeg har ca 3500km tilbakelagt med slike, med 76cxi som backup. Jeg syns egentlig Montana fungerer bedre på vannet enn på land, (~3-4kn tatt i betraktning ..) Strømsparefuksjonene er jeg ikke fornøyd med, den minste berøring av touchskjermen henter den ut av screensavermodus. I brystlommen på anorakken er den stor, tung og klumpete, og ligger stort sett med skjermen på.. I holderen skrur den skjermen av, og holder seg der som den skal til jeg vil noe annet.

Som alle andre håndholdte Garminer jeg har hatt med holder de sjelden mange ukene før saltvannet har tatt knekken på dem. jeg drar aldri på tur uten 2.. Disse er heller ikke vanntette som markedsført, de er sprutsikre, men du får "ny" på garanti uten viderverdigheter (Hver gang, aldri problemer med det ..Jeg har byttet noen .. ) YMMV, og de fleste utsetter nok heller ikke utstyret sitt for sånt bruk som jeg ofte gjør. For øyeblikket ser jeg ingen bedre på markedet til mitt bruk, så Montana blir ikke backup riktig enda..

Nøyaktighet osv er det ingenting å si på, men små skjermer er en dårlig ide for oversikt, og det å stå med nesa nedi denne i noe særlig fart, er en enda dårligere ide enn med vanlige kartplottere..

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...