Jump to content

Dieseldyr, finnes det noe middel som fjerner skiten?

Brumm

Recommended Posts

Jeg har noen kompiser som er på båttur nedover kysten og som nå har fått motorstopp grunnet tette filtre. Nå er det såpass mye sjø at evt dieseldyr på tanken blir ristet løs fra bunnen og blandet i dieselen.

De ligger som sagt i en havn og har fått tak i nye filtre, men jeg mener at tanken må tømmes og rengjøres hvis det skal være noen hjelp.

Noe dritt hvis de etter filterbytte får motorstopp igjen etter en stund med de nye fitrene fulle av slim på nytt.

Jeg har ikke hørt om noe middel som fjerner dieseldyr, men bare forebygger. (Hammerdown etc).

Eller tar jeg feil?

• 7 måneder senere...

Og du vet at du har mikrobiologisk vekst i tanken/tankene, og ikke bare dritt?

Ingen vits å handle inn kostbar gift når det bare er dritt som er problemet.

Jeg har jobbet som maskinsjef og teknisk inspektør i noen år, og om jeg hadde fått ei krone hver gang slikt lurium som Jollygood linker til ble presentert av entusiastiske selgere, kunne jeg pensjonert meg i dag.

Jeg kunne fylt adskillige sider her inne bare ved å legge ut linker til alle disse varemerkene som påstår å oppheve både fysiske lover, termodynamiske lover, og tildels salige Rudolf Diesels prinsipper.

Har man et infisert system er det å få ut alt vann fra systemet det aller første bud! Og man må ta forholdsregler som gjør at vannet holdes unna.

Har du et kronisk problem med vann i dieseltankene nytter det ikke hverken med Amerstat eller andre produkter fra seriøse leverandører som Unitor eller NalFleet. Langt mindre overpriset lurium.

Det er to kriterier som må være tilstede for å få mikrobiologisk vekst i diesel: Tilstrekkelig temperatur til liv og vekst, samt vann.

Redigert av busterx (see edit history)

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...