Cam 44 Startet 16.Juli.2012 Link til dette innlegget Startet 16.Juli.2012 Babord motor slår ut av gear under fart. Får feilmelding 2.7. Har lest denne. Dette har skjedd flere ganger under vår 14 dagers ferie. Er dette noe jeg kan fikse selv eller må jeg på verksted. Er det noen der ute som har opplevd det samme Har slettet feilen flere ganger, men den oppstår igjen etter et par timer. Cam 44 Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 16.Juli.2012 Link til dette innlegget Svart 16.Juli.2012 (redigert) Tok meg noen få minutter å google dette 2.6/ Control potentiometer 2.7 System receiving no signals from control potentiometer. Engine runs at constant 1000 rpm. Check control potentiometer wiring and connec- tions and connections to control position. Erase DTC. Start the engine. If the fault persists shifting can be carried out directly on the reverse gear solenoids Ser ut som m du har feil på gass spakene, om de er elektroniske. Er de mekaniske ser det ut til å være feil på TPSen, dvs throttle position sensoren Kilden er motorens instruksjonsbok http://kb-kbh.dk/shipslib/motorer/volvo/volvo_penta_tamd63a-72j-a_instruction_book.pdf Redigert 16.Juli.2012 av Bitteliten (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Cam 44 Svart 16.Juli.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 16.Juli.2012 Takk for svaret. Jeg har også sjekket det meste, men får ikke noe klart svar. Det er elektrisk forbindelse. Jeg har bestilt time på Framnes i Sandefjord til torsdag. Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 16.Juli.2012 Link til dette innlegget Svart 16.Juli.2012 Da er du i gode hender I boka står det mye om synkronisering av gasshendler. Viker som om dette er viktig. Kanskje en tanke å prøve det? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.