niko Startet 16.Juli.2012 Del på Facebook Startet 16.Juli.2012 Er fersk på sjøen og trenger litt hjelp med strømopplegget om bord. Feilen er periodisk, 9 av 10 ganger starter motor på første forsøk. Den tiende gangen slår ikke starter inn, tilten funker heller ikke. Feilen kan oppstå helt ut av det blå, f.eks etter en kort stopp for å prøve et par kast med fiskestanga. Ganske ekkelt egentlig. Båten starter igjen når jeg røsker litt i kabler, tar ut og inn tenningsnøkler og vrir litt på dødmannsbryteren. Jeg har bytta hovedstrømbryter forresten, så feilen ligger ikke der. Tenkte jeg skulle måle litt og antar (uten å ha peil) at feilen kanskje ligger i dødmannsbryteren. Det jeg imidlertid syns er rart, er at tilten ikke virker. Det er lyd i den, så vidt, men den løfter ikke. Båten er nettopp flytta fra snilt østlandsklima til klissvått vestlandsvær. Kan kanskje også ha noe å si. Batteriet tar lading og er helt fullt. Sitér dette innlegget Link to post
Storskarv Svart 16.Juli.2012 Del på Facebook Svart 16.Juli.2012 Sjekk batteripolene og kablene som er festet til klemmene. Dette må være 100% skrudd sammen og fritt for irr. Er dette ok ville jeg sjekket de to hoved tilkoplingspunktene under lokket på motoren. Lykke til! Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.