Jump to content

Vurdere å kjøpe halvfabrikat. Hvilken?

Karavoli

Recommended Posts

Hepp!

Vurdere å kjøpe meg en daycruiser på 22 - 24 fot i halvfabrikat. Jeg ønsker å innrede båten selv og sette inn motoren, instumenter, ja alt selv. Det som må være ferdig er skroget slik at det bare er å begynne å skruve og mekke med den. Båten jeg ønsker er en "alla" Bella 652 eller noe lignende. Noen som vet hvilke båtmerker i denne sjangeren som selger halvfabrikat :confused:

Hepp!

Vurdere å kjøpe meg en daycruiser på 22 - 24 fot i halvfabrikat. Jeg ønsker å innrede båten selv og sette inn motoren, instumenter, ja alt selv. Det som må være ferdig er skroget slik at det bare er å begynne å skruve og mekke med den. Båten jeg ønsker er en "alla" Bella 652 eller noe lignende. Noen som vet hvilke båtmerker i denne sjangeren som selger halvfabrikat :confused:

<{POST_SNAPBACK}>

Cobraboats (www.cobraboats.no) skal begynne med en båt i den størrelsen du nevner. Skal visst gå nydelig med f.eks Mercruiser sin 1,7 l diesel. De har kjøpt formene allerde såvidt jeg vet. Hvor langt de er kommet i produksjon vet jeg ikke.

Ring Cobraboats og hør...

Skarpnes9100

Alt jeg skriver er synsing og vage spekulasjoner basert på hva jeg har lært oppigjennom.

har ikke sollux en daycruiser som halvfabrikat?

<{POST_SNAPBACK}>

Jo, en slags daycruiser er det vel (Litt usikker på definisjonen på en daycruiser, om det finnes noen definisjon)

Nemlig Sollux 700, tidligere kjent som Biam 660. Denne har innenbords diesel med aksling, i motsetning til de fleste daycruiserne som har hekkaggregat. Fartsområdet på max for Sollux/Biam ligger på rundt 20 knop + .

En fin og populær båt er det uansett.

Jeg mener å huske å ha sett en 23 fots daycruiser med en stor targabøyle som het Seaco 23. Tror jeg så den i en annonse på finn.no i fjor høst en gang. Jeg finner ikke båten på www.seaco.no - så det er mulig jeg tar feil merke.

Jeg vet ikke sikkert - men jeg tror kanskje - at NorDan leverer båter i 1/2 fabrikat. De har en daycruiser som heter NorDan 660. Kanskje verdt en mail?

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...