Jump to content

Pass på hvor du slipper dreggen/ankeret.

Kalle74

Recommended Posts

Jeg kunne fort ha havnet i samme situasjon. I Sandøykilen, Sandøya Tvedestrand står det merket kabel ved innseilinga. Jeg oppfatter det som at det gjelder på tvers av sundet. Jeg ankret opp lenger inne på utsiden av "Los Bryggos" restaurant og gikk for å spise. Da vi skulle reise satt ankeret fast. Jeg sa til kona at vi får prøve kjøre den løs, men heldigvis var det en lokal beboer som så situasjonen og ropte til oss at det ver "kabler over alt" i bukta der. Frem med morakniven, og bye bye Bruce.... Takknemlig for at jeg fikk beskjed. I forhold til episoden i Lyngør, så er et tapt anker lite å snakke om. Ganske grunt der, så mistet ikke så mye blytau heller. Flaks, sa Severin Suveren... :smiley:

Redigert av Møkkalasset (see edit history)

Fra og med i år så er det ankring forbudt inne i Sandøykilen. Ligger ikke noen strømkabler der, men masse vann og kloakk ledninger. Tror kommunen er lei av og spyle de ned i sølebunnen der.

Kjedelig med ankeret ditt, men som du skriver det kunne fort kostet mere.

Redigert av Kalle74 (see edit history)

Kan ingenting om noe, litt om mye og mye om litt.

Jeg har ikke noe syrefast stash, så et anker til firehundre og litt er som ei pølse i slaktetida å regne. :smiley: At det er sølebunn er sikkert. (Og grunt) Tror jeg hadde ankeret så langt oppe at jeg ved klart vann kunne ha frigjort det med båtshaken, men så ingen ting. (Dro opp med håndmakt da jeg skjønte at jeg hang i noe, men som sagt ingen sikt.)

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...