Karavoli Startet 2.Februar.2005 Link til dette innlegget Startet 2.Februar.2005 Hei! I fjor sommer kjørte jeg fra Namsos til Lindesnes og kjøpte meg en båt. Eierene jeg kjøpte sa at båten var en solabåt og at den var bygget for en god stund siden ca 1980. Jeg har aldri hørt om båtmerket og finner ikke noe på nettet om denne båttypen. De tidligere eierne visste også svært lite om båten. Noen som har hørt om solabåten før? Sitér dette innlegget Link to post
eysteind Svart 2.Februar.2005 Link til dette innlegget Svart 2.Februar.2005 hvor stor er denne og hvilken båttype er det? Har selv en ca 17 fots åpen robåt. Tror denne heter Sola eller Solås... Sitér dette innlegget Link to post
Karavoli Svart 2.Februar.2005 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 2.Februar.2005 Hei! Båtmerket heter solabåten. Den er 17 fot. Jeg får ikke lastet ned bilde, filen er for stor står det.+. Sitér dette innlegget Link to post
Vanisian Svart 2.Februar.2005 Link til dette innlegget Svart 2.Februar.2005 Hei! Båtmerket heter solabåten. Den er 17 fot. Jeg får ikke lastet ned bilde, filen er for stor står det.+. <{POST_SNAPBACK}> Hei. Vist du kontakter denne selgeren så kansje han kan ha opplysningane du er ute etter. http://www.rubrikk.no/bat/706/32499/ Steinar Sitér dette innlegget Link to post
Sabeltann Svart 2.Februar.2005 Link til dette innlegget Svart 2.Februar.2005 Hei, mener denne er omtalt før her inne, sjekk litt i registeret. Sola båt er forøvrig en 17fots plast båt som ble laget på Sola slik jeg forstår det. Den modellen jeg kjenner har rette skrog sider, lite overbygg med to sidevinduer på hverside samt to frontvinduer som er litt skråstilte. enkel innredning i x-finer. masse selvbygg finnes sikkert og! Min bror eide en slik på 80tallet. Han kjøpte en ny 30HK mariner med lang stamme og satte på, da gikk den gode 30knop! Rimelig flat V-bunn på båten... Kjekk båt egentlig...god til og fiske med og.. husker vi tok opp ca 400 makrell en sommerkveld utenfor Tungenes. Alt ble menneskeføde..! Sabeltann Sitér dette innlegget Link to post
Karavoli Svart 4.Februar.2005 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 4.Februar.2005 Her er bilde av båten. Noen meninger? https://baatplassen.no/bildearkiv/4/4730/solabaaten__Small_.jpg Sitér dette innlegget Link to post
Sabeltann Svart 4.Februar.2005 Link til dette innlegget Svart 4.Februar.2005 Hei, Det er helt klart et SOLAbåt skrog dette! Litt annerledes overbygg, de jeg kjenner har to side vinduer pr side. Mvh Sabeltann Sitér dette innlegget Link to post
Karavoli Svart 7.Februar.2005 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 7.Februar.2005 Lages Solabåt'er ennå? Finnes det ikke en nettside for solabåter? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.