Jump to content

Noen som vet hva solabåten er?

Karavoli

Recommended Posts

Hei! :seeya:

I fjor sommer kjørte jeg fra Namsos til Lindesnes og kjøpte meg en båt. Eierene jeg kjøpte sa at båten var en solabåt og at den var bygget for en god stund siden ca 1980. Jeg har aldri hørt om båtmerket og finner ikke noe på nettet om denne båttypen. De tidligere eierne visste også svært lite om båten. Noen som har hørt om solabåten før?

Hei, mener denne er omtalt før her inne, sjekk litt i registeret.

Sola båt er forøvrig en 17fots plast båt som ble laget på Sola slik jeg forstår det.

Den modellen jeg kjenner har rette skrog sider, lite overbygg med to sidevinduer på hverside samt to frontvinduer som er litt skråstilte. enkel innredning i x-finer. masse selvbygg finnes sikkert og!

Min bror eide en slik på 80tallet. Han kjøpte en ny 30HK mariner med lang stamme og satte på, da gikk den gode 30knop! Rimelig flat V-bunn på båten...

Kjekk båt egentlig...god til og fiske med og.. :fishing: husker vi tok opp ca 400 makrell en sommerkveld utenfor Tungenes. Alt ble menneskeføde..! :yesnod:

Sabeltann

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...