GH 15 De Luxe Startet 17.Juli.2012 Del på Facebook Startet 17.Juli.2012 Hei.Har en Yamaha 60 hk som driv hjulet ikke går rundt på hva kan dette komme av?Tror kanskje et av stemplene er gåent er dette vanskelig og fikse?ca mye koster ett nytt stempel?har helt olje ned i alle plugg hullene... All svar mottas med takk! :) Sitér dette innlegget Link to post
ivar Svart 17.Juli.2012 Del på Facebook Svart 17.Juli.2012 først: rediger emnetittel til noe mer beskrivende for å unngå at tråden blir stengt. (F.eks noe sånt som Yamaha 60 - står fast) Du mener altså at den står bom fast og du ikke får rikket på svinghjulet? En kamerat av meg kom ut for det samme for noen år siden - da var det noe nede i giret som hadde kilt seg info om deler / overhaling av Yamaha finner du her: https://baatplassen.no/i/topic/63710-prosjekt-demontering-rep-montering-yamaha-225hk-powerhead Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
maskinisten71 Svart 17.Juli.2012 Del på Facebook Svart 17.Juli.2012 Først og fremst, har du sjekket om den står i fri gear? Hvis den gjør det, ta av undervannshuset og prøv deretter å dreie på svinghjulet for å finne ut om feilen ligger i gear/undervannshus. ~~maskinisten Sitér dette innlegget Link to post
GH 15 De Luxe Svart 17.Juli.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 17.Juli.2012 Når jeg dreier på mutteren på toppen av svinghjulet så klarer jeg og dra det lett 3 cm men det går ikke helt rundt. .De to øverste plugg hullene er åpne men det nederste skjer det ingenting når jeg dreier. det kommer olje ut av to av plugg hullene. Sitér dette innlegget Link to post
maskinisten71 Svart 17.Juli.2012 Del på Facebook Svart 17.Juli.2012 Det betyr at stemplene beveger seg, de to andre stemplene er sikkert så langt nede at de ikke presser olja ut før det blir stopp. Ta av undervannshuset og se om du da greier å tørne svinghjulet helt rundt, høres ut som om problemet er i gear/undervannshus. ~~maskinisten Sitér dette innlegget Link to post
GH 15 De Luxe Svart 17.Juli.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 17.Juli.2012 Takk for svar.Men tror du alle stemplene er i orden?det kommer kun olje ut av to av plugg hullene for ta av undervannshuset og se om jeg greier å tørne svinghjulet helt rundt. Sitér dette innlegget Link to post
ivar Svart 17.Juli.2012 Del på Facebook Svart 17.Juli.2012 når du skal ned med uv huset, så sitter det en bolt under sinkanoden/styrefinnen Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
GH 15 De Luxe Svart 17.Juli.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 17.Juli.2012 Kan det være noe med den som er galt?som gjør at jeg ikke greier å dreie svinghjulet rundt? Sitér dette innlegget Link to post
maskinisten71 Svart 17.Juli.2012 Del på Facebook Svart 17.Juli.2012 (redigert) Vanskelig å si noe om tilstanden på stemplene ut ifra bare det som er kommet fram her, men hvis du ganske lett greier å tørne svinghjulet rundt etter at du har tatt av undervannshuset er de mest sansynlig i orden. Du kan evt. høre med et motorverksted om de kan låne deg utstyr til å ta en kompresjonstest på hver av sylinderne, de har kanskje også utsyr for å se inni sylinderne. Hvis du mot formodning ikke greier å tørne svinghjulet etter at du har tatt av undervannshuset er det nok en langt alvorligere feil. Forresten.. hva er forhistorien til motoren? har den vært i bruk i det siste, hvordan ble du klar over problemene og har den vært lagret og ikke i bruk over en lang periode? Når man ber om hjelp for feilsøking er slike ting veldig viktig å få fram, og så detaljert som mulig :) Men nå har det ingen hensikt i å spekulere noe mere før du har fått tatt av undervannshuset! ~~maskinisten Redigert 17.Juli.2012 av maskinisten71 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.