Jump to content

Kalibrere trimindikator EDC / KAD300

Captain Chaos

Recommended Posts

Hei!

Har putselig fått ganske forskjellig visning i trim displayene mine til mine Kad (300) motorer.

Helt nedtiltet har jeg nå -4 og -8. Skal være -4 på begge. Er det noen som vet prosedyren for å kalibrere dette?

Jeg har forsøkt manualen, men den forteller kun om kalibrering av throttle kontroll.

Motorne er som sagt KAD300 med EDC og elektroniske indikatorer.

MVH

Chaos

Høne, øl og hornmusikk!

Dette kommer vel an på hvilke drev du har. Eneste kalibreringen jeg vet om på 290DP er direkte på drevet. Kan høres ut som tannhjulet til giveren har "hoppet over et hakk", da det er 3 grader mellom hvert tannhjul hopp. Justering av dette gjøres ved å skru ut plastskruen nederst på tannhjuskinnen, bøye denne forsiktig til siden og bruk en skrutrekker eller tilsvarende til å dreie tannhjulet "ett hakk". Dette ligger rett under vannlinjen, men er helt greit å gjøre fra en jolle selv om båten ligger i sjøen.

Om det er sant som de sier at prosedyren er lik som for 290 drev, så må det vel være enklere å gjøre som jeg gjorde på vår båt:

Kjør drevet helt i bunn.

Løsne "gaffelen" som holder fast giveren til transomen.

Vri forsiktig på giveren til displayet viser -4.

Skru fast "gaffelen" igjen.

Hele prosedyren utføres inne i båten.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...