Captain Chaos Startet 17.Juli.2012 Link til dette innlegget Startet 17.Juli.2012 Hei! Har putselig fått ganske forskjellig visning i trim displayene mine til mine Kad (300) motorer. Helt nedtiltet har jeg nå -4 og -8. Skal være -4 på begge. Er det noen som vet prosedyren for å kalibrere dette? Jeg har forsøkt manualen, men den forteller kun om kalibrering av throttle kontroll. Motorne er som sagt KAD300 med EDC og elektroniske indikatorer. MVH Chaos Sitér dette innlegget Høne, øl og hornmusikk! Link to post
Captain Chaos Svart 18.Juli.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 18.Juli.2012 Løfter denne Sitér dette innlegget Høne, øl og hornmusikk! Link to post
Caluna Svart 18.Juli.2012 Link til dette innlegget Svart 18.Juli.2012 Dette kommer vel an på hvilke drev du har. Eneste kalibreringen jeg vet om på 290DP er direkte på drevet. Kan høres ut som tannhjulet til giveren har "hoppet over et hakk", da det er 3 grader mellom hvert tannhjul hopp. Justering av dette gjøres ved å skru ut plastskruen nederst på tannhjuskinnen, bøye denne forsiktig til siden og bruk en skrutrekker eller tilsvarende til å dreie tannhjulet "ett hakk". Dette ligger rett under vannlinjen, men er helt greit å gjøre fra en jolle selv om båten ligger i sjøen. Sitér dette innlegget Link to post
2xDiesel Svart 18.Juli.2012 Link til dette innlegget Svart 18.Juli.2012 Du har DP-G drev, og prossedyren til Caluna sitter som et skudd. Sitér dette innlegget Link to post
Captain Chaos Svart 19.Juli.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 19.Juli.2012 Da prøver vi det. Takker :) Sitér dette innlegget Høne, øl og hornmusikk! Link to post
kromfelgen Svart 19.Juli.2012 Link til dette innlegget Svart 19.Juli.2012 Om det er sant som de sier at prosedyren er lik som for 290 drev, så må det vel være enklere å gjøre som jeg gjorde på vår båt: Kjør drevet helt i bunn. Løsne "gaffelen" som holder fast giveren til transomen. Vri forsiktig på giveren til displayet viser -4. Skru fast "gaffelen" igjen. Hele prosedyren utføres inne i båten. Sitér dette innlegget Link to post
Captain Chaos Svart 19.Juli.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 19.Juli.2012 Den løsningen har jeg hørt vært nevt og det var den jeg var ute etter. Takk kromfelgen :) Sitér dette innlegget Høne, øl og hornmusikk! Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.