ThomasAndre90 Startet 17.Juli.2012 Link til dette innlegget Startet 17.Juli.2012 Heisann. Er ny på forumet så ønsk meg velkommen:) Går rett på sak. Båt For noen uker siden kjøpte jeg meg en Hawk 24 av noen bekjente. Det fulgte ikke med papirer på båten og tidligere eiere visste nesten ingenting om båten. Ganske irriterende da jeg er nysjerrig på båtens historie og opphav. Er det noen som har noe info om denne typen ? Jeg finner absolutt ingenting på Google eller på båten. Uploaded with ImageShack.us Motor Sabb diesel 2H -75 modell. Noen som har noe som helst info om denne? Og om den kom originalt med Sabb Diesel motoren? ALT er av interesse; ting man bør passe på, kjente problemer, erfaringer osv.:) Sitér dette innlegget Link to post
Banarne Svart 17.Juli.2012 Link til dette innlegget Svart 17.Juli.2012 Welcome har ikke peiling på denne båten,men hvis du sender en mail eller ringer til småbåtregisteret så kanskje de kan hjelpe deg med båttype? du har jo reg.nr på siden der. Sitér dette innlegget Kan hende jeg seiler min skute på grunn; men så er det dog deilig å fare!Henrik Ibsen Link to post
Javi Svart 18.Juli.2012 Link til dette innlegget Svart 18.Juli.2012 Hei ThomasAndre90! Denne båten vet jeg ingenting om, men velkommen på BP skal du være uansett! Sitér dette innlegget Link to post
FM 8-12 Svart 18.Juli.2012 Link til dette innlegget Svart 18.Juli.2012 ligner en sjømann22 Sitér dette innlegget Link to post
ThomasAndre90 Svart 18.Juli.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 18.Juli.2012 Welcome har ikke peiling på denne båten,men hvis du sender en mail eller ringer til småbåtregisteret så kanskje de kan hjelpe deg med båttype? du har jo reg.nr på siden der. Takk:) Skal høre med de! Hei ThomasAndre90! Denne båten vet jeg ingenting om, men velkommen på BP skal du være uansett! Takk skal du ha :) Sitér dette innlegget Link to post
Diesel248 Svart 22.Juli.2012 Link til dette innlegget Svart 22.Juli.2012 Hei. Motoren er ein original Sabb Diesel. God motor. Fin båt, men kjenner ikkje til merket. Sitér dette innlegget Norsk motorhistorie --> Still going strong Link to post
Johnsenkrysser27 Svart 2.Oktober.2012 Link til dette innlegget Svart 2.Oktober.2012 Hei! Jeg kjenner båtbyggeren av Hawk 24 snekka godt. Han heter Adolf Johannesen og holder til på et sted som heter Myrstranda ei lita vik utenfor Kragerø i Stølefjorden vis a vis Portør-halvøya, Myraveien 31,3788 Stabbestad, Telefon 35987255. Familen min har hatt hytte like ved båtbyggeriet hans siden 1964 . Firmaet het/heter Hawk Båtbyggeri, og har produsert båter inntil for noen få år siden, først og fremst noen glimrende landstedbåter som heter Hawk 430 og Hawk 330. Nå er Adolf ca 82år gammel, men pusler fortsatt med småprosjekter, først og fremst reparasjoner av plastbåter. Snekka du har kjøpt produserte han noen av på 70 tallet. Husker han produserte en til seg selv som han lagde mye breiere akter og satt inn en kraftig motor på nærmere 80hk...feide av gårde i nærmere 15knop og var vel en av de første "halvplanende" snekkene i norge, men det ble med den ene. Ellers Lagde han 2 Speedbåter som heter "Hawk 430 GT og Hawk 520 GT, begge med veldig bra sjøegenskaper. Det ligger en 430 GT og et par landstedbåter på Finn.no nå. Han synes sikkert det er artig hvis du tar kontakt hvis du trenger litt mer informasjon om båten du har kjøpt. Mener å huske at han flere år var fast utstiller med båter på "Sjøen for alle" på Sjølyst med båter han produserte. Link til kart/flyfoto over Myrstranda, hvor han bor 30m fra båtbyggeriet. http://kart.gulesider.no/query?what=map_wp&mop=wp&ps_id=0000259364400000000&partnerId=enirowp.Mvh John Egil Haugen Sitér dette innlegget Link to post
Johnsenkrysser27 Svart 2.Oktober.2012 Link til dette innlegget Svart 2.Oktober.2012 Hei igjen! Her er en artikkel fra Telemarkavisa TA i 2007 , http://www.ta.no/nyheter/article2905832.ece hvor båtbyggeren blir intervjuet. Sitér dette innlegget Link to post
Johnsenkrysser27 Svart 2.Oktober.2012 Link til dette innlegget Svart 2.Oktober.2012 Bilder fra Myrstranda Hawk båtbyggeri til høyre i bildet: Myrstranda: Sitér dette innlegget Link to post
Johnsenkrysser27 Svart 2.Oktober.2012 Link til dette innlegget Svart 2.Oktober.2012 Tar du kontakt med båtbyggeren, Adolf Johannessen, får du hilse fra John Egil Haugen. Sitér dette innlegget Link to post
Christel III Svart 3.Oktober.2012 Link til dette innlegget Svart 3.Oktober.2012 Helt off topic, men det var en nydelig båt du hadde, Johnsenkrysser! Sitér dette innlegget MvhSimon Link to post
Johnsenkrysser27 Svart 3.Oktober.2012 Link til dette innlegget Svart 3.Oktober.2012 Takk for det. Er veldig fornøyd med den :-) Helt off topic, men det var en nydelig båt du hadde, Johnsenkrysser! Sitér dette innlegget Link to post
Johnsenkrysser27 Svart 3.Oktober.2012 Link til dette innlegget Svart 3.Oktober.2012 Hei! Jeg kjenner båtbyggeren av Hawk 24 snekka godt. Han heter Adolf Johannesen og holder til på et sted som heter Myrstranda ei lita vik utenfor Kragerø i Stølefjorden vis a vis Portør-halvøya, Myraveien 31,3788 Stabbestad, Telefon 35987255. Familen min har hatt hytte like ved båtbyggeriet hans siden 1964 . Firmaet het/heter Hawk Båtbyggeri, og har produsert båter inntil for noen få år siden, først og fremst noen glimrende landstedbåter som heter Hawk 430 og Hawk 330. Nå er Adolf ca 82år gammel, men pusler fortsatt med småprosjekter, først og fremst reparasjoner av plastbåter. Snekka du har kjøpt produserte han noen av på 70 tallet. Husker han produserte en til seg selv som han lagde mye breiere akter og satt inn en kraftig motor på nærmere 80hk...feide av gårde i nærmere 15knop og var vel en av de første "halvplanende" snekkene i norge, men det ble med den ene. Ellers Lagde han 2 Speedbåter som heter "Hawk 430 GT og Hawk 520 GT, begge med veldig bra sjøegenskaper. Det ligger en 430 GT og et par landstedbåter på Finn.no nå. Han synes sikkert det er artig hvis du tar kontakt hvis du trenger litt mer informasjon om båten du har kjøpt. Mener å huske at han flere år var fast utstiller med båter på "Sjøen for alle" på Sjølyst med båter han produserte. Link til kart/flyfoto over Myrstranda, hvor han bor 30m fra båtbyggeriet. http://kart.guleside...rId=enirowp.Mvh John Egil Haugen name='ThomasAndre90' timestamp='1342541410' post='1314554']Heisann. Er ny på forumet så ønsk meg velkommen:) Går rett på sak. Båt For noen uker siden kjøpte jeg meg en Hawk 24 av noen bekjente. Det fulgte ikke med papirer på båten og tidligere eiere visste nesten ingenting om båten. Ganske irriterende da jeg er nysjerrig på båtens historie og opphav. Er det noen som har noe info om denne typen ? Jeg finner absolutt ingenting på Google eller på båten. Uploaded with ImageShack.us Motor Sabb diesel 2H -75 modell. Noen som har noe som helst info om denne? Og om den kom originalt med Sabb Diesel motoren? ALT er av interesse; ting man bør passe på, kjente problemer, erfaringer osv.:) [/s] Sitér dette innlegget Link to post
ThomasAndre90 Svart 21.Oktober.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 21.Oktober.2012 Hei! Jeg kjenner båtbyggeren av Hawk 24 snekka godt. Han heter Adolf Johannesen og holder til på et sted som heter Myrstranda ei lita vik utenfor Kragerø i Stølefjorden vis a vis Portør-halvøya, Myraveien 31,3788 Stabbestad, Telefon 35987255. Familen min har hatt hytte like ved båtbyggeriet hans siden 1964 . Firmaet het/heter Hawk Båtbyggeri, og har produsert båter inntil for noen få år siden, først og fremst noen glimrende landstedbåter som heter Hawk 430 og Hawk 330. Nå er Adolf ca 82år gammel, men pusler fortsatt med småprosjekter, først og fremst reparasjoner av plastbåter. Snekka du har kjøpt produserte han noen av på 70 tallet. Husker han produserte en til seg selv som han lagde mye breiere akter og satt inn en kraftig motor på nærmere 80hk...feide av gårde i nærmere 15knop og var vel en av de første "halvplanende" snekkene i norge, men det ble med den ene. Ellers Lagde han 2 Speedbåter som heter "Hawk 430 GT og Hawk 520 GT, begge med veldig bra sjøegenskaper. Det ligger en 430 GT og et par landstedbåter på Finn.no nå. Han synes sikkert det er artig hvis du tar kontakt hvis du trenger litt mer informasjon om båten du har kjøpt. Mener å huske at han flere år var fast utstiller med båter på "Sjøen for alle" på Sjølyst med båter han produserte. Link til kart/flyfoto over Myrstranda, hvor han bor 30m fra båtbyggeriet. http://kart.guleside...rId=enirowp.Mvh John Egil Haugen Tusen hjertelig takk for informasjonen! Det har jeg lett lenger etter! Nå ble jeg utrolig glad ! Skal ta kontakt og selvfølgelig hilse fra deg :) Millioner takk!! Sitér dette innlegget Link to post
Johnsenkrysser27 Svart 29.Januar.2013 Link til dette innlegget Svart 29.Januar.2013 Hei igjen! Har du fått tak i båtbyggeren, Adolf Johannesen? JE Sitér dette innlegget Link to post
Johnsenkrysser27 Svart 29.Januar.2013 Link til dette innlegget Svart 29.Januar.2013 Tusen hjertelig takk for informasjonen! Det har jeg lett lenger etter! Nå ble jeg utrolig glad ! Skal ta kontakt og selvfølgelig hilse fra deg :) Millioner takk!! Bare hyggelig å kunne hjelpe. Har du fått snakket med han? JE Sitér dette innlegget Link to post
ThomasAndre90 Svart 16.Februar.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 16.Februar.2013 Bare hyggelig å kunne hjelpe. Har du fått snakket med han? JE Hei igjen! Nei ikke enda, har lagt alt med båten på hylla for vinteren men planlegger en tur østover med båten til sommeren, tenkte å svinge innom der! Sitér dette innlegget Link to post
DET-ukjent Hjelp Svart 8.August.2014 Link til dette innlegget Svart 8.August.2014 Hei hei,Jeg heter thorsten og je har vert mange gange sammen med oss Adolf i Sommer.De er trist og höre ingenting om han. Etter sist sms fölge ingen ting,Jeg skrive her, da han og HAWK waere en og det sammen i Myrestranda. Vem har mer om Adolf Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.