M Bogetveit Startet 18.Juli.2012 Link til dette innlegget Startet 18.Juli.2012 Hei. Skal nå ut og kjøpe meg en snekke av ukjent merke. Denne har det jeg vil kalle et vanlig snekkeskrog, er 19 fot, 12hk innbords yanmar motor, og veier 2000 kg. Noen som har en formening om omtrent hvilken fart denne vil gjøre? Sitér dette innlegget Link to post
tom-ass Svart 18.Juli.2012 Link til dette innlegget Svart 18.Juli.2012 4-6 knop tipper jeg. Hadde Sjømann 22 med Yanmar 12 Hk, marsfart var 4,5-5 knop. Sitér dette innlegget Bygdetulling med båtførerbevis! Link to post
ezpn75 Svart 18.Juli.2012 Link til dette innlegget Svart 18.Juli.2012 Mener jeg har hørt eller lest et sted at fortregningskrog normalt har en maksfart i knop som tilsvarer lengden i meter. Dvs 19 fot ca 6,3 meter og dermed ca 6-6,5 knop. Om du oppnår dette i denne båten med denne motoren har jeg ikke noen formening om. Sitér dette innlegget Link to post
M Bogetveit Svart 18.Juli.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 18.Juli.2012 Takk for tips. Grunnen at jeg lurer er at jeg ser båter med halvparten i vekt og større lengde med samme maksfart. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.