Alang Startet 18.Juli.2012 Link til dette innlegget Startet 18.Juli.2012 Hei, bare et tips. Nautisk Forlag i Oslo har startet opphørssalg, var innom der en tur, bra rabatter på alt fra bøker til kartplottere. Skal innom igjen, mye jeg har lyst på. Sitér dette innlegget Link to post
Tom Rør Svart 18.Juli.2012 Link til dette innlegget Svart 18.Juli.2012 Trist at sjappa hiver inn årene. Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 18.Juli.2012 Link til dette innlegget Svart 18.Juli.2012 Fortsetter de med nettbutikken? Sitér dette innlegget Link to post
Herman Svart 18.Juli.2012 Link til dette innlegget Svart 18.Juli.2012 Nei, snakket med de igår. De legger ned nettbutikken også. Så vidt jeg skjønte skulle de kun fortsette som leverandør til proffmarkedet/shipping Sitér dette innlegget All I ask is a tall ship and a star to steer her by Link to post
Bitteliten Svart 18.Juli.2012 Link til dette innlegget Svart 18.Juli.2012 Det var jo trist. Får skynde meg å bestille noen kart da Sitér dette innlegget Link to post
Herman Svart 18.Juli.2012 Link til dette innlegget Svart 18.Juli.2012 Synd egentlig, men vi kan vel bare takke oss selv. Sånn går det når alle kjøper kart og utstyr fra utenlandske nettbutikker. Jeg husker at vi hadde "bryllupsliste" der når vi giftet oss. Dvs. jeg hadde nevnt det for noen venner og så glemt det. Da de første kom for å sjekke hva som var kjøpt på lista fantes det ingen liste. Da laget Nautisk Forlag en uten at vi visste det . Endte opp med kart fra Norge til USA via Karibien. Kjempefornøyd! Spesielt siden vi kastet loss dagen etter bryllupet. Sitér dette innlegget All I ask is a tall ship and a star to steer her by Link to post
Tom Rør Svart 18.Juli.2012 Link til dette innlegget Svart 18.Juli.2012 Sant som Herman sier, at vi til enhver tid skal spare ei klype ved å handle fra utlandet, så da får vi de butikkene vi fortjener. Sitér dette innlegget Link to post
FM 8-12 Svart 18.Juli.2012 Link til dette innlegget Svart 18.Juli.2012 Syns fortsatt det var dyrt så.... Sitér dette innlegget Link to post
Sydvesten Svart 18.Juli.2012 Link til dette innlegget Svart 18.Juli.2012 Noen synes nok alltid at ting er dyre, og lønnen de selv har er for lav... Sitér dette innlegget Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utførtJohann Wolfgang von Goethe 1749-1832 Link to post
Tom Rør Svart 18.Juli.2012 Link til dette innlegget Svart 18.Juli.2012 Noen synes nok alltid at ting er dyre, og lønnen de selv har er for lav... Visdomsord Sitér dette innlegget Link to post
FM 8-12 Svart 18.Juli.2012 Link til dette innlegget Svart 18.Juli.2012 (redigert) klager ikke på lønna gitt :) Men vondt å ikke alltid ha rett Syvesten hvordan gikk det med dokumentasjonen på pkk kontrollen?? Redigert 18.Juli.2012 av FM 8-12 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 18.Juli.2012 Link til dette innlegget Svart 18.Juli.2012 Jeg har kjøpt en del kart hos Nautisk via nettbutikken, men aldri vært i den fysiske butikken. Å rote seg ned i sentrum av Oslo når en ikke er lokalkjent der har vært en barriere for meg, og kanskje for andre også? Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Tom Rør Svart 18.Juli.2012 Link til dette innlegget Svart 18.Juli.2012 Skulle sagt fra Lars, så skulle jeg guidet deg. Parkeringshus omtrent vegg i vegg og gode greier der nede. Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 18.Juli.2012 Link til dette innlegget Svart 18.Juli.2012 Takk for det, selv om jeg ikke er helt grønn på Oslo sentrum. Men for et par uker siden skulle jeg kjøre til Malfix (hvor jeg har vært maaange ganger før), men måtte gi opp med å finne frem. Jeg kjørte som tidligere vestover Sannergaten, hadde tenkt å svinge ned Uelandsgaten i krysset Alexander Kiellands plass og så opp Maridalsveien til Malfix, men den gang ei. Veiarbeid på Alexander Kiellands plass og ingen mulighet til å svinge ned Uelandsgaten. Jeg kjørte og kjørte rundt i området, men ga til slutt opp og kjørte hjem! Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Sjøtunga Svart 18.Juli.2012 Link til dette innlegget Svart 18.Juli.2012 (redigert) Det finnes utmerkede navigatorer til bruk i bil, Lars. De forteller deg hvor du skal svinge når du er der, og hvis du ikke lystrer, eller du glemmer å svinge, eller du som i dette tilfelle kommer ut for midlertidige forbud, så beregner de ny rute og leder deg til målet likevel Og om du insisterer på papirkart, så finnes det også Redigert 18.Juli.2012 av Sjøtunga (see edit history) Sitér dette innlegget Et fyselig, humsk, hyrlig, smakelig, forskamma og behøvla tyske med fattelig mange bønhørlige lemper. Bruker kun kvemsord på BP! Link to post
Lars H. Svart 18.Juli.2012 Link til dette innlegget Svart 18.Juli.2012 Jeg tror ikke den Garmin GPS'n min vet noe som helst om veiarbeide som popper opp i Oslo eller nye enveiskjøringer. Og ikke visste jeg den eksakte adressen til Malfix heller, dit hadde jeg jo kjørt samme ruten mange ganger i året i 25 år! Men beskjeden: "rekalkulerer, rekalkulerer. . . " har jeg hørt ofte fra damen i GPS'n. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Sjøtunga Svart 18.Juli.2012 Link til dette innlegget Svart 18.Juli.2012 Hmm... TomTom Navigator 6 som kjører på min gamle avlagte Windows smartphone fra 2007 bruker max et par sekunder på å beregne ny rute i et tilfelle som dette. Sitér dette innlegget Et fyselig, humsk, hyrlig, smakelig, forskamma og behøvla tyske med fattelig mange bønhørlige lemper. Bruker kun kvemsord på BP! Link to post
Lars H. Svart 18.Juli.2012 Link til dette innlegget Svart 18.Juli.2012 Nå var det vel ikke GPS denne tråden handlet om, men hadde jeg bedt GPS'n om å kjøre til adressen der Malfix holder til, hadde selvfølgelig også min Garnin GPS raskt gitt meg en ny rute når jeg ikke kjørte ned den sperrete Uelandsgaten, men rett frem eller til høyre. Men den dagen hadde jeg ikke lagt opp noen rute til Malfix. Så da hadde jeg måttet stoppe opp midt i trafikken og lagt inn adressen (som jeg ikke hadde i hodet). Og kjenner jeg GPS'n rett, hadde den bare tatt meg en runde for et nytt forsøk der det var sperret. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Sjøtunga Svart 18.Juli.2012 Link til dette innlegget Svart 18.Juli.2012 (redigert) Du hadde nok kommet fram selv om Garminen hadde sendt deg tilbake til A. Kiellands plass i motsatt retning, for det er bare venstresvinger som er forbudt i det krysset mens ombyggingen pågår. Men det var kanskje ikke noe viktig du skulle hos Malfix... Til saken: Jeg tror at årsaken til at det ikke gikk så bra var at Nautisk flyttet fra et etablert butikkstrøk i kvadraturen til ingenmannsland mellom Grønland og Tøyen. Det som fantes av butikker i strøket der var jo borte da Villmarkshuset ble revet og NHSTs bygg (som Nautisk flyttet tl) ble bygget over ruinene. Redigert 18.Juli.2012 av Sjøtunga (see edit history) Sitér dette innlegget Et fyselig, humsk, hyrlig, smakelig, forskamma og behøvla tyske med fattelig mange bønhørlige lemper. Bruker kun kvemsord på BP! Link to post
Nils1 Svart 18.Juli.2012 Link til dette innlegget Svart 18.Juli.2012 Var da stive priser da ? Selv etter avslag på feks kartplottere så ligger de over andre norske nettbutikker i pris ? Jaja Sitér dette innlegget Link to post
volvo_penta_ Svart 18.Juli.2012 Link til dette innlegget Svart 18.Juli.2012 Dette la jeg også merke til, selv med opphørs rabatten fratrukket er det fortsatt billigere andre steder. Ikke lett å konurere mot andre forettninger da. Sitér dette innlegget Link to post
FM 8-12 Svart 18.Juli.2012 Link til dette innlegget Svart 18.Juli.2012 hysj nils snart får du på pukkelen av de som liker å føle seg hevet over andre. prisene er som sagt høyere enn andre nettbutikker selv med "20-40%" avslag Sitér dette innlegget Link to post
CSL Svart 18.Juli.2012 Link til dette innlegget Svart 18.Juli.2012 Har bare vært der et par ganger. Dyrere enn så og si alt av konkurrenter ja, men mitt inntrykk var at de som jobbet der hadde peiling på det de solgte, og det begynner å bli langt mellom de butikkene. Tror plassering, priser og litt snevert vareutvalg tok knekken på dem. Sitér dette innlegget VG-jolle, Doris, Askeladden, Flipper seiljolle, Albin Vega Zodiac Pro 9, Nordkapp 600 E, windsurfing og andres regattamaskiner.Skal du bare ut i solskinn og vindstille har du kjøpt båt i feil land, nyt alt været! Link to post
mhemil Svart 18.Juli.2012 Link til dette innlegget Svart 18.Juli.2012 Oi, det var synd. Hvor lenge holder de åpent? Har noe greier jeg skulle ha byttet. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.