Eureka Startet 18.Juli.2012 Link til dette innlegget Startet 18.Juli.2012 Jeg har et wallas safeflame1000 kokeapparat som konket ut for litt siden. Etter utmerket hjelp fra medlemmet wallas service fikk jeg fatt i repsett klokken 23:00 i går kveld og utover natten angrep jeg apparaten. Mistanken om at glødespiralen hadde røket var riktig. Veken ble også byttet samt ny kobbertråd til kjøleviftetermostaten som forebyggende. Jeg bruker først en annen type parafin enn det som sto i båten da jeg kjøpte den. Kjøpt på Esso for kokeplater og varmeovner. Ved test røyk det drøyt mye ut av eksospipa. Svart gelcoat rundt utløpet etter 10 minutter. Samme resultat ved ny test. Koblet opp en annen type parafin, kemityl med rød etikett, kjøpt på Europris. Dette skal være tidligere Blåtind. Da røyk det mindre. Dog soter det mere enn tidligere. Jeg lurer i den forbindelse på om jeg pakket vekene for dårlig. Angrer nå på at jeg ikke tok bilder for nå må jeg demontere hele greia fra byssebenken mm for å se om veken står for høyt. Spørsmålet blir derfor, skal vekene pakkes hardt nedi, minimum godt under kanten på vekeskåla? Da må den isåfall presses ganske godt nedi. Som med andre vekebrennere, lamper f.eks, så soter det dersom veken er for høy. Vil veken brennes av etterhvert så den får riktigere høyde? Jeg har ikke så lyst til å demontere det hele igjen Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.