Jump to content

BoatMonitor, tips om ankervaktløsning til iPhone, iPad og android

SteinarK

Recommended Posts

Har ligget et par netter nå på en bøye hvor eier har sagt at han "tror..." moringen er stor nok for våre 7 tonn. Siden vi har vært en del i land på besøk uten direkte utsikt til båten, fant jeg ut at jeg trengte en eller annen form for ankervakt som kunne varsle oss om vi begynte å drive av. Jeg har ankervakt på kartplotteren, men den alarmen er knapp nok høy nok til å vekke oss om natta, langt mindre alarmere oss flere hundre meter unna, så jeg begynte å lete rundt på AppStore etter noe som kunne gi meg alarm på iPhone.

Jeg endte opp med en løsning som jeg synes jeg må tipse flere om, BoatMonitor R (for remote).

Jeg har installert den nå på både iPhone og iPad og den fungerer ved at jeg indikerer ankerposisjon og svingradius på ipaden, og så starter ipaden logging. Den sender i tillegg posisjonen til en server. Fra iPhone kan jeg dermed så gå inn og følge båtens bevegelser. Om båten flytter seg utenfor sikkerhetsradiusen, kan man sette opp løsningen til å sende sms og mail, i tillegg til at selve app'en gir alarm.

Regner med det er flere som kan ha nytte av dette :)

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...