Joachim.D Startet 19.Juli.2012 Link til dette innlegget Startet 19.Juli.2012 Hei. Av nysgjerrighet spør jeg her, og kansje noen smarte sjeler der ute har svar. Holdt i går kveld på med mitt Zero gasskjøledkap der en messing cap var sprukket på gass sikkerhets ventilen. Gikk så over kjøleskapet etterpå, da det ikke har stått frostsikkert i vinter. Bak på kjøle sløyfa er det en liten flaske med en gummi hette i enden. Denne gummihetta tok jeg å dro av da den satt løst som beskyttelse. Det som skjer da, er at jeg får noe væske over hånden som øyeblikkelig kjennes ut som etsing/brenning LG det lukter stramt av salmiakk lignende lukt. Veien var kort til vannkranen å skylling. Er deg noen som vet hvilken type syre/base (lysegrønn på farge) det er som jeg har fått over hånda mi? Sto ingenting om noe slikt i noe bruksanvisninger el den slags. Sitér dette innlegget Link to post
Sigurd Svart 19.Juli.2012 Link til dette innlegget Svart 19.Juli.2012 Amoniakk Sitér dette innlegget Link to post
Joachim.D Svart 19.Juli.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 19.Juli.2012 Ok. Takk for svar... Sitér dette innlegget Link to post
Herman Svart 19.Juli.2012 Link til dette innlegget Svart 19.Juli.2012 Isåfall var det en BASE og ikke en syre (men det har kanskje mest akademisk interesse...) Sitér dette innlegget All I ask is a tall ship and a star to steer her by Link to post
Strekkfisken Svart 19.Juli.2012 Link til dette innlegget Svart 19.Juli.2012 Hvis man skal nøytralisere en eventuell etseskade som et ledd i førstehjelp er nok interessen mer enn bare akademisk Sånn sett kan sterke baser være noe dritt å få på seg, det er mer "såpeaktig" og vanskeligere å skylle bort. Ammoniakk er vel ikke det verste man kan få på seg, men det løser opp fettlaget man har på hendene, så de kan nok føles litt rare ut etterpå. Men skyller man godt etterpå blir det neppe skader av sikt. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.