Jump to content

kosearbeid i vinter.

Majali

Recommended Posts

Hei, nå er det masse kosearbeid å gjøre med båten....

Jeg er i gang med ny innredning og da måtte motorkassa bli ny.

Bilde

Siden jeg er veldig glad i min Volvo, måtte jeg bare ha en logo på kassa. Selv om det ble 3 hele dader ekstra arbeid. :biggrin:

Bilde

Men det er en av de store gledene med det å ha båt for mitt vedkommende da...

Det som må gjøres nå er å lage dørker, pentry, og masse annet som er gøy.

Det er nesten sånn at vinteren er for kort for det å ha trebåt. Ikke misforstå, gleder meg masse til sommeren :cool:

Stor er den som vet, men større er den som vet hvor man skal spørre

Woww! :yesnod:

Dét kaller jeg for ekte snekkerglede! Utrolig, hva du har fått til der! Motorkasse "de lux" !

:wink: P.S.: Håper aldri at du "faller" for en Yanmar, etter dette da...... :lol: ..... :wink:

Medlem i Søndre Kråkerøy Båtforening og "Vraktangen Dram- og Lutefisklag"

Påstand: Isskrape er også båtutstyr! :o)

HADDE tresjark og Sabb 10hk G-modell fra 1990 MED HERLIG LYD! - Har nå konvertert til PLAST! Tromøy 23 m Sabb 2H fra 1975

Walter's HJEMMESIDE ><((((º>

:blush: takk for rosende ord.

ja, jeg begynte som snekker for et par år siden da jeg fant ut at det er jo det jeg vil drive med!

Men spesielt morro er det å gjøre sånt som dette til egen båt, jeg tror ikke jeg hadde hatt mange fornøyde kunder hvis jeg skulle fakturere full timerate for dette?

Men til eget bruk er det jo greit, så kansje jeg klarer å få en fortjenste på kr 0,30.- pr time hvis jeg skulle selge henne en gang :wacko:

Det som var litt for spennende med dette prosjektet var at jeg bestemte meg ikke for dette før kassen var ferdig, så jeg måtte frese på frihand i kassa og da er det ikke rom for de store tabbene

Bilde

Det er foresten Lerketre i logoen og Tec7 i natene og bokstavene, akkurat som på dekket og det som skal bli dørker. så har jeg liksom likt ute og inne.

Nå holder jeg på med den nedre delen av kassa, så det hjelper, gleder meg til å begynne på pentryet som skal stå iforbindelse med motorkassa (derav den rare formen.)

Erik

Hei igjen ja :smile:

Fremgangsmåten jeg brukte var: Mahoganyfiner i 12 mm tykkelse (ca 1500.- pr plate) som jeg gjeret alle kanter og limte sammen med epoxy og forsterket hele innvendig med glassfibermatte og epoxy. når det gjelder logoen har jeg kort fortalt forstørret opp en logo jeg jeg fant på nett og tegnet denne over på Lerken, kuttet disse 3 delene ut på bandsag og laget en tilsvarende mal som ver noen mm større slik at jeg kunne tegne over denne på motorkassa som jeg freste ut med en tynn notfres i samme dybde som lekra ble kuttet på (ca 6mm) . Så er det masse pusse jobb for og få det jamt og pent.

Limte så de løse delene ned i det utfreste sporet med epoxy, når det var tørt fylte jeg i Tec7 og kuttet vekk det overflødoge når det var tørt.

Så kommer 3 lag mahoganybeis, mettes så med klipper1 og så 12 strøk med ravilakk med sliping mellom de siste 7 lagene (slik at ikke jeg risikerer å slipe meg ned i beisen.) Siste laget blander jeg inn 15% Owatrol olje(mot rust!!) Dette gjør lakken litt mer utflytende (lenger åpentid) og da blir det kjempefint . (Har ikke mer en 7 strøk til nå så det er ikke helt plant enda.)

Og ja; evigtroskap er inngått :blush:

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...