Sverre--- Startet 19.Juli.2012 Link til dette innlegget Startet 19.Juli.2012 Da jeg skulle peile oljen på min OM617 i dag fulgte hele røret til peilepinnen med opp. Dvs det er knekt helt nede så det sitter igjen en liten bit ned i blokka. Ligger i Risørtraktene og har ikke noe ønske om å avslutte ferien enda, så jeg ber derfor om noen innspill; Spørsmål 1: Vil det sprute olje ut av hullet hvis jeg kjører med det åpent? Hvis ja bør jeg vel finne en plugg eller bolt å tette hullet med så vi kommer oss hjem. Spørsmål 2: Hvordan er røret festet ned i blokka? Presset eller skrudd? Eller i værste fall mutter på enden slik at bunnpanna må ned...? Spørsmål 3: Forslag til verktøy for å få ut den biten som sitter igjen? Det er trangt som f... men jeg rekker ned med en arm. Spørsmål 4: Hvor får jeg tak i nytt peilepinnerør til denne motoren? Er røret det samme som på en hvilken som helst 300D bilmotor? Sitér dette innlegget Link to post
Ask Svart 19.Juli.2012 Link til dette innlegget Svart 19.Juli.2012 Hei Eg kjenner ikkje denne motoren, men ein gong hoppa peilepinnen på ein av mine Yanmar 2GM20F delvis ut av holet. Det spruta olja ut i maskinrommet. Som naudreparasjon bør det vera mogeleg å køyra etter at holet er plugga før du startar opp. Lykke til. Ask Sitér dette innlegget Link to post
SveinHa Svart 19.Juli.2012 Link til dette innlegget Svart 19.Juli.2012 Mener å huske at røret har en tykk foring nederst, kanskje noe sånt som 20mm i diameter, og denne har et par o-ringer men ikke noe mer feste enn det. For anledningen er det bare å plugge hullet med et eller annet så kan du fortsette ferien Sitér dette innlegget Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808 Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram Mahatma Gandhi, 1869-1948: Vaksinasjon er en barbarisk praksis og en av de mest fatale av alle vrangforestillinger som er aktuelle i vår tid. Samvittighetsfulle motstandere av vaksinasjon bør om nødvendig stå alene mot hele verden for å forsvare sin overbevisning. Barnevaksiner Link to post
index Svart 19.Juli.2012 Link til dette innlegget Svart 19.Juli.2012 Om du har et slikt sett med konede treplugger i båten for å tette hull så er dette en glimrende anledning til å få brukt en av dem... Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Sverre--- Svart 19.Juli.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 19.Juli.2012 Fant en skrue som passet. Har kjørt en drøy time og det er ingen tegn til lekkasje, så da satser jeg på at det holder ei uke. Sitér dette innlegget Link to post
27 hasla Svart 21.Juli.2012 Link til dette innlegget Svart 21.Juli.2012 Dette går kjempebra.Peilepinnerøret på Mercedes motorer er presset net i blokka med o-ringer i enden som Sveinha nevnte. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.