Jump to content

Albin 57 ellern Stortriss mk2 som førstegangsbåt?


sjørøver1

Recommended Posts

Fabola Campus. Finnes i forskjellige varianter og årsmodeller. Veldig rimelige og greie båter som gir mye for pengene. Har senkekjøl som går helt inn i båten og kan derfor fraktes på en ordinær båthenger.

Ellers er det flere varianter fra østeuropa som er fine.

 

Er du litt sporty, burde du se etter micro class båter. Disse ser supermorsomme, men av en merkelig grunn lite kjent i norge. A55 er en av de få som er laget i Norge.

http://www.microclass.org/main.html

Redigert av preben Ingebrigtsen (see edit history)
Link to post
Share on other sites

A55 er (i hvert fall de jeg har sett) dessverre med fast kjøl, i motsetning til andre Micro Class båter av nyere dato. Mulig det finnes noen med senkekjøl. Fast kjøl begrenser muligheten for å bruke båthenger. Den som ligger på Finn.no nå, er med spesialhenger som gjør at den likevel kan sjøsettes fra rampe. Jeg var farlig nær ved å kjøpe den samme båten for noen år siden sist den lå ute for salg, men den faste kjølen stoppet meg den gang. Da ble det Fabola Campus i stedet, som også er en morsom båt.

 

A55 velter normalt ikke, selv om den hadde en mye omtalt kantring i Færdern for mange år tilbake. Jeg tror at den på Finn.no er av den modifiserte typen, som ikke har denne konstruksjonssvakheten. Jeg tviler sterkt på at du kantrer med den.

 

Fantastisk morsom båt. Hadde jeg hatt 20 tusen til overs nå, hadde jeg nok kjøpt den.

Link to post
Share on other sites

  • 3 år senere...

Regner med at båt ,har du kjøpt så dette innlegget blir kansje i seneste laget,A55 har jeg hatt og hatt mye glede av ,derre husker vel at redaksjonen i Seilas seilet Ferdern med den og dem kullseilet og sa den var farlig , men alle kom frem til at dem ikke lukket lukene og alt for mye seil ,jeg tok min på land og bygde på den ekstra vekt 75kg , som en bulb ,jeg seilet den veldig langt den sommeren,noe Seilas mente var helt idiotisk og ville bare skrive litt om hendelsen ,som dem sa kunne det være flere tullinger ,ja tøff seilas ble det men lever og har det bra,har i senere tid krysset Atlanteren 2x med 20" ,så liten båt trenger ikke være større risk en stor båt,men klart bølgene blir større jo mindre båten er, bare se på alle dem som har krysset store hav på små båter ,s.lundin skal seile x-world med 10" ,foresten hvis du ikke har kjøpt har jeg en liten seilbåt som er 100% oppusset som står tilsalgs ,med henger ,21".

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...