Figaro Svart 22.Juni.2013 Link til dette innlegget Svart 22.Juni.2013 Klage er sendt til Energi1 med krav om en tilbakemelding. Når svar foreligger, offentliggjøres det her på BP Sitér dette innlegget Not like everybody else----owner of metal boat and plastic car (Think) + MGB 68 mod. Link to post
Vindfang Svart 23.Juni.2013 Link til dette innlegget Svart 23.Juni.2013 Jeg fylte kl12 i dag. Kun meg der og ingen reaksjon på brygga. Tibudsplakaten var regnet bort så plakat viser høyere pris. Pumpepris 8,90 frem til midnatt i flg. energi-1. Sitér dette innlegget Link to post
Ibiza 1 Svart 23.Juni.2013 Link til dette innlegget Svart 23.Juni.2013 Gikk fint i 15-tiden også. Flere båter i kø, men bare god stemning Sitér dette innlegget Link to post
Figaro Svart 11.Juli.2013 Link til dette innlegget Svart 11.Juli.2013 Da jeg ikke fikk svar på mailen, ringte jeg og spurte om tilbudet gjelder alle, eller bare for KNS. Svaret var at meningen var at det skulle gjelde alle, men KNS hadde klaget da de var redd for at ikke medlemmene skulle få nok diesel til seg selv!------- Og siden tanken står på KNS' eiendom, har ikke Energi1 gjort noe mer i saken, men hadde fått inntrykk av at hvis det var ledig, var det bare å fylle, uten å bli jaget:)) De har også en tankbil som kommer til Oksenøya til bestemte tider, med en literpris på ca. 9.20. Grunnen til den rimelige prisen er at de --- sitat---" tjener penger hele året, og ikke bare i 3 sommermåneder" Sitér dette innlegget Not like everybody else----owner of metal boat and plastic car (Think) + MGB 68 mod. Link to post
Falx Svart 11.Juli.2013 Link til dette innlegget Svart 11.Juli.2013 Også verdt å nevne at Solvik Marina, Høvik, har 50 øre rabatt pr liter diesel (bensin vet jeg ikke) ved fylling over 400 liter, hver mandag og torsdag. Sitér dette innlegget Bavaria Sport 39, 2013 mod. Link to post
Figaro Svart 12.Juli.2013 Link til dette innlegget Svart 12.Juli.2013 Skulle bort å fylle diesel på Dronningen idag, men nå har sannelig KNS låst pumpene fast med kjetting!! Og en lapp er festet på pumpen med beskjed om at hvis man vil bunkre, kan man melde seg inn i KNS. Medlemskortet koster 1400 pr. år! Jeg dro over til Kongen på andre siden av Frognerkilen og bunkret der. Det var bomtur nr. 2 til egoistklubben KNS:( Sitér dette innlegget Not like everybody else----owner of metal boat and plastic car (Think) + MGB 68 mod. Link to post
Tom Rør Svart 12.Juli.2013 Link til dette innlegget Svart 12.Juli.2013 De er jo søte da . Mulig jeg melder meg inn, slik at jeg kan fylle diesel der? NOT Sitér dette innlegget Link to post
Mariell Svart 12.Juli.2013 Link til dette innlegget Svart 12.Juli.2013 Søte?? Vil vel heller si arrogante, selvopptatt og sure. Men who cares :giggle: Har faktisk snakket med hygglige folk i båter med KNS flagg, men har ikke inntrykk at det er så mange av dem. Sitér dette innlegget MEDLEM I KNBF VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP Link to post
sap_2000 Svart 12.Juli.2013 Link til dette innlegget Svart 12.Juli.2013 De har flotte blazere da ;-) At de begrenser tilgangen for ikke-medlemmer når deres egne skal fylle forstår jeg. Derimot virker det som det er pur F... som ligger bak når de låser pumpa slik at andre ikke andre kan fylle si klokken 01 om natta slik jeg gjorde kvelden før jeg dro. Men det er jo deres bryggeanlegg, så da kan de jo gjøre som de vil. At dette tiltaket vil skaffe de flere medlemer tviler jeg sterkt på. Får ringe Jon på Nesodden Boligvarme når jeg kommer hjem :-) Sitér dette innlegget Mvh. SAP Link to post
sap_2000 Svart 16.Juni.2014 Link til dette innlegget Svart 16.Juni.2014 (redigert) Da har Energi1 åpnet tankstasjon på Oksenøya Marina. http://www.energi1olje.no/Oksenoyamarina.aspx Den ligger allerede i drivstoffbørsen, men tenkte den kunne få litt oppmerksomhet i denne tråden også. Man legger til innerst på brygge B. Kjør inn mellom den ytterste og den nest ytterste bryggen på den nye marinaen. Kortautomat som tar bankort, VISA og Mastercard. På land ligger det en ny flott båtbutikk som som oftest er åpen utover kvelden alle dager nå om sommeren. Tok kontakt for å få avklart hva slags kvalitet som selges og fikk til svar at det var svovelfri farget EN590 diesel, også kalt anleggsdiesel. Prisen er pt. 10.50 pr liter som ikke er så halvgalt til Oslofjorden å være. Var innom og tanket opp Karma i dag og knipset noen bilder. Redigert 16.Juni.2014 av sap_2000 (see edit history) Sitér dette innlegget Mvh. SAP Link to post
Ms Fortuna Svart 16.Juni.2014 Link til dette innlegget Svart 16.Juni.2014 Var innom der vi og på lørdagen, og ble overrasket over prisene, det er by far billigst i Oslofjorden. Så må vi bare støtte opp om disse, og handle drivstoff, og i den flotte butikken. De tilbyr og gjesteplasser for overnatting fikk jeg høre når vi var der til 250,-. Det er jo et flott tur terreng blitt i området. Sitér dette innlegget Link to post
ehrnst Svart 16.Juni.2014 Link til dette innlegget Svart 16.Juni.2014 ....men bensin har dem ikke? Sitér dette innlegget Link to post
mhemil Svart 16.Juni.2014 Link til dette innlegget Svart 16.Juni.2014 Nei, kun diesel. Flott anlegg. Sitér dette innlegget Link to post
sap_2000 Svart 16.Juni.2014 Link til dette innlegget Svart 16.Juni.2014 (redigert) Ja, det har blitt veldig flott der ute nå etter en lang anleggsperiode. Gjesteplassene ligger innerst på Brygge C Nytt og fresht serviceanlegg med toaletter, dusj og vaskemaskin er på plass i samme bygget som båtbutikken. ....men bensin har dem ikke?Nei. Kun dieseltank. Redigert 16.Juni.2014 av sap_2000 (see edit history) Sitér dette innlegget Mvh. SAP Link to post
nordan family 27 Svart 16.Juni.2014 Link til dette innlegget Svart 16.Juni.2014 de har annonsert dette som en introduksjonspris, så hvor lenge den lave prisen vedvarer er vel litt usikkert. Meldingen om åpningen kom et par dager etter at jeg hadde fylt opp tankene for 11.95 per liter.... Så forøvrig at Sætre fikk kritikk for tidlig stengetid i en annen tråd; minner om at det henger lapp på døra med telefonnummer til innehaver - som bor 200 m unna og stiller opp når du trenger det. Pumpeprisen der var 12.33 for et par uker siden, så får man vel 30 øre rabatt over 500 liter. Og kanskje litt til hvis du handler en del mer. Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 16.Juni.2014 Link til dette innlegget Svart 16.Juni.2014 En 590 diesel. Uten biodiesel håper jeg Sitér dette innlegget Link to post
sap_2000 Svart 16.Juni.2014 Link til dette innlegget Svart 16.Juni.2014 Anleggsdiesel skal være fri for BIO i motsetning til Autodiesel Info fra Statoil her på anleggsdiesel https://www.statoil.no/cs/Satellite?blobcol=urldata&blobheadername1=Content-Disposition&blobheadername2=Content-Type&blobheadervalue1=attachment%3B+filename%3D'2009_01_26_Anleggsdiesel.pdf'&blobheadervalue2=application%2Fpdf&blobkey=id&blobtable=MungoBlobs&blobwhere=1335452980681&ssbinary=true Og Autodiesel her hvor det står optil 7% BIO http://www.statoil.no/cs/Satellite?blobcol=urldata&blobheadername1=Content-Disposition&blobheadername2=Content-Type&blobheadervalue1=attachment%3B+filename%3D'2009_08_24_Diesel.pdf'&blobheadervalue2=application%2Fpdf&blobkey=id&blobtable=MungoBlobs&blobwhere=1335452972053&ssbinary=true Sitér dette innlegget Mvh. SAP Link to post
sap_2000 Svart 16.Juni.2014 Link til dette innlegget Svart 16.Juni.2014 Her er Norsk bransjestandard for oljeprodukter fra Norsk Petroleuminstitutt hvor man kan sammenligne de forskjellige drivstoffene. http://www.np.no/getfile.php/Filer/Tema/Bransjestandarder%20-%20veiledninger/Brstd%2013.pdf På side 14 står det følgende å lese: "Anleggsdiesel (farget diesel) benyttes av entreprenører og landbruk i motorkjøretøyer som ikke benyttes på vei (ref. Særavgiftsforskriften). Dieselen belastes ikke veibruksavgift og merkes derfor med sporstoff og farge, i henhold til norske forskrifter. Det er ikke innblandet biodiesel (FAME) i anleggsdiesel." Virker som at anleggsdiesel er en farget autodiesel minus 7% BIO tilsetning. Så kommer lett og tung fyringsolje og MGO lenger ned på stigen. Sitér dette innlegget Mvh. SAP Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.