Jump to content

Engelsvik og HARRY tur ?

Tine IV

Recommended Posts

Heisan , lurte på om det er noen som veit om Engelsvik marina er open nå på denna tia av året ? Har vært innom der noen ganger på veien til og fra HARRY tur om sommer'n . Kan jo sikkert ringe litt og få sjekket det opp , men tenkte at kansje noen bor inærheten eller noe som veit både det og opningstider . Har planer om båtferie nå ,tenkte og reise nedover den 10-eller 11/2 . Må da være stille og fredelig nedover nå og god plass rundt om :wink: . Kansje innom Fredrikstad . Joda jeg har fått klar beskjed av kamerater som ikke har båt at jeg burde gå til legen og ta en sjekk når jeg sa jeg tar meg en liten båtferie , men dem kjenner meg jo .Tenkte og kose meg og slappe av litt og kan jo ikke bedre ha det enn og tøffe nedover kysten . Vis ikke det har tenkt og lave ned med masse hvitt guff da , men pytt pytt . Kansje noen av dere er utpå og fisker så da kansje vi snakkes :smiley: Jaja det er jo en liten stund til enda , kan jo dukke opp noe som gjør at jeg må utsette det litt . Men HARRY tur er ok det :yesnod:

Tine II

Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBF
Vi sees på sjøen og lytter på K-77

..... Må da være stille og fredelig nedover nå og god plass rundt om. Kansje innom Fredrikstad.

- ...Kansje noen av dere er utpå og fisker....

Hei Tine II - slik som denne vinteren utvikler seg værmessig ( i hvert fall i Østfold) så er det overkommelig med en kortere båtferie nå, såsant du har et "skip" med varme, isolert skrog / overbygg, osv.

Spesiellt denne uken har det vært maks-forhold. Været i går:

Løperen:

Bilde

Lera:

Bilde

På vei hjem, sørover gjennom Kjøkøysund.

Bilde

Skal holde utkikk etter båten din TINE II - er daglig på Lera og i Kjøkøysundet, på jakt etter torsk! :o)

Medlem i Søndre Kråkerøy Båtforening og "Vraktangen Dram- og Lutefisklag"

Påstand: Isskrape er også båtutstyr! :o)

HADDE tresjark og Sabb 10hk G-modell fra 1990 MED HERLIG LYD! - Har nå konvertert til PLAST! Tromøy 23 m Sabb 2H fra 1975

Walter's HJEMMESIDE ><((((º>

Hei Tine II - slik som denne vinteren utvikler seg værmessig ( i hvert fall i Østfold) så er det overkommelig med en kortere båtferie nå, såsant du har et "skip" med varme, isolert skrog / overbygg, osv.

:o)

<{POST_SNAPBACK}>

Enig med Walter_S her, når man her på sørlandet ser på gårsdagens samt dagens vær så kan man konstatere at at disse dagers vær er langt finere både temperaturmessig samt nedbørsmessig i forhold til normale sankthansaftener.

Litt tidlig ettermiddag i går viste temperaturen i skyggen behagelige 8 grader :cool:

Litt tidlig ettermiddag i går viste temperaturen i skyggen behagelige 8 grader  :cool:

<{POST_SNAPBACK}>

Helt utrulig detta været da . Vi har sitti på brygga i sola idag og kosa oss med kaffe . Har fått vaska og rydda etter masse snekkerarbeid , mye sagflis og støv etter saging og div . Er nesten klar for HARRY tur jeg da .Tipper vis det ikke dukker opp noe så drar jeg søndag/mandag 13-14/2 tippper jeg . Ser ut som det smitter , blir kansje en båt til, men dem skal bare t/r HARRY land .Ikke så lett for meg for jeg har null peil på hvor jeg havner .Og det er ikke nøye heller bare været holder seg sånn nogenlunde da .

Er mye is på vei innover i dag ,liker ikke det da men .

Walter S , har du ikke VHF eller walkie talkie ? Skal se etter deg utpå der så kansje vi kan ta en kaffe

Kaptein på Tine II

Heisan , lurte på om det er noen som veit om Engelsvik marina er open nå på denna tia av året ?

Flott med en vintertur den veien, men jeg er ikke sikker på hva du mener med Engelskvik marina?

Det er god plass bak moloen i Engelskviken nå om dagen og der finner du også strøm. Engelskviken brygge er vel også åpen hvis du vil ha noe mat. Det samme gjelder vel også brdr. Skogen med varme fiskekaker.

Du finner også plass på seilerkroa i Hankøsundet og det er strøm på bryggene i vinter. Terje Andersen i Vikane er også åpen med drivstoff og kolonial.

Kanskje vi sees underveis.

jan-h

Heisan , lurte på om det er noen som veit om Engelsvik marina er open nå på denna tia av året ?

Flott med en vintertur den veien, men jeg er ikke sikker på hva du mener med Engelskvik marina?

Det er god plass bak moloen i Engelskviken nå om dagen og der finner du også strøm. Engelskviken brygge er vel også åpen hvis du vil ha noe mat. Det samme gjelder vel også brdr. Skogen med varme fiskekaker.

Du finner også plass på seilerkroa i Hankøsundet og det er strøm på bryggene i vinter. Terje Andersen i Vikane er også åpen med drivstoff og kolonial.

Kanskje vi sees underveis.

jan-h

<{POST_SNAPBACK}>

Var diesel jeg tenkte på da vis jeg ikke for bunkra i hjemmehavna før jeg drar . Bruker ikke mye jeg men , det er lite på . Og når den går under kvart tank så funker ikke webaston mere , og det kan jo være dumt . Ok takker for svarene ,Hankø er ok .

Tine II

Walter S , har du ikke VHF eller walkie talkie ? Skal se etter deg utpå der så kansje vi kan ta en kaffe

Har VHF - :blush: men ikke montert ennå!! :blush: Kjempeblush! Må gå til innkjøp av en passende antenne først.

Men bare send meg en SMS til 400 912 55 når du dra, enten fra Horten eller fra Engelsviken.

Forresten så har du Papperbukta Shell marina (på Papper / nord for Vesterøy / Hvaler) som er åpent hele året. Sigurd der, er en hyggelig gammel mann, som setter pris på en "passiar" og dieselprisen er vanligvis 1 kr billigere enn marina'n inne i Fredrikstad - ende de er Shell begge to! :confused: "Bukta marina" tilbyr diesel og bensin hele året, det er bare å ringe på ringeklokken ved døra på bua.

HADDE tresjark og Sabb 10hk G-modell fra 1990 MED HERLIG LYD! - Har nå konvertert til PLAST! Tromøy 23 m Sabb 2H fra 1975

Forresten så har du Papperbukta Shell marina (på Papper / nord for Vesterøy / Hvaler) som er åpent hele året. Sigurd der, er en hyggelig gammel mann, som setter pris på en "passiar" og dieselprisen er vanligvis 1 kr billigere enn marina'n inne i Fredrikstad -

Hei walter

Er prisen på diesel i bukta en krone under prisen de operer med fra bunkersbåten utenfor Nøkledypet?

mvh

jan-h

Redigert av Flid (see edit history)

..... Jeg var ikke klar over at det var oppe i Bukta hele året. På påsketuren til og fra Sverige er det jo mye kortere å stikke innom i Bukta hvis man trenger drivstoff.

Joda. Bukta er åpent hele året - masse fiskebåter her ute, vet du - og de trenger diesel også (spesiellt!) om vinteren.

Når vi først snakker om Papperbukta Marina (Shell) her ute, så har jeg lyst til å slå et lite slag for den.

Den er strategisk plassert for de av dere som er på vei ut / inn Oslofjorden og på vei fra / til Sverige. Greit overnattingssted også, med god bryggeplass. Idyllisk beliggende på Papper, med fin utsikt. Marina med rimelig diesel, is og brus til unger, fiskeutstyr, o.s.v.

De siste 2 årene har det blitt sitteterrasser oppover fjellet hvor en kan sitte og spise pizza, og andre småretter med tilbehør og nyte utsikten. Pubben vegg i vegg til diesel-bua, drives av sønnen til Sigurd. Hyggelig betjening og øl- og vinrett om sommeren. På baksiden av marinaen, ca 50 m fra bryggekanten er det en full utrustet sommerbutikk (dagligvarer). Alt ligger tilrette for en hyggelig og avslappet stopover.

Innseiling fra SV - via sundet fra Lyngholmen. Vinterbilde uten snø.

Bilde

Vinterbildet med snø (sjeldent tilfelle!):

Bilde

Høsten:

Bilde

Sommer:

Bilde

Uteservering i 2 etasjer:

Bilde

Utsikten fra øvre platå'et. Lyngholmen, utenfor Papperhavn, ser man i bakgrunden, bak riggen til skøyta som ligger ytterst.

Bilde

:seeya: Velkommen til Østfold med sin unike skjærgård!

Joda. Bukta er åpent hele året - masse fiskebåter her ute, vet du - og de trenger diesel også (spesiellt!) om vinteren.

Når vi først snakker om Papperbukta Marina (Shell) her ute, så har jeg lyst til å slå et lite slag for den.

Walter:

Takk for info og flotte bilder. Vi frekventerte både bukta og Fredagshølet for mange år siden, men de siste årene har vi ikke vært så mye der. Årsak.....trivelig sted, men man er vel kanskje litt redd for å tråkke de som har stedet som sin hjemmeuthavn på "dreggtauet".

Vi kommer fra Moss og da blir det lett et skille på to sider av Lera pga. været, men vi besøker Bukta ved første anledning.

jan-h

Jeg får ikkenoe mindre lyst på en liten båtferie nedover noen dager når Walter legger ut sånna bilder . Bare noe dager til nå så er jeg i farta , håper jeg da . Men med den flaxa mi så blir det vel bare drittværet , men da er det vel bare og sette termostaten på webasto'n litt lengre opp :wink:

Tine II

Jeg får ikkenoe mindre lyst på en liten båtferie nedover noen dager når Walter legger ut sånna bilder . Bare noe dager til nå så er jeg i farta , håper  jeg da . Men med den flaxa mi  så blir det vel bare drittværet , men da er det vel bare og sette termostaten på webasto'n litt lengre opp    :wink:

Tine II

<{POST_SNAPBACK}>

Nei, da det går så bra så. Og så vinner dem så mye i lotto der over, så kjøp en femukers om du tar turen :smiley:

mvh Arnstein

M/B JAVA

Ja, til obligatorisk småbåtregister og båtførerprøve.

TAKK Walter_S.

Du minner meg på hvordan det ser ut nede hos dere, sommerstid.

jeg trengte den der idag. For ikke å snakke om fiskekakene som finnes i "kjosken bak Shell`en"

Ahh - bare en mnd elns igjen til start..

Suzuki

<{POST_SNAPBACK}>

Og får de som ikke har smakt hai, har de varmrøket pigghå - nydelig!

Tråden omhandlende Bukta burde vel ha vært delt og kopiert inn i havneforum!?

Redigert av atletico1 (see edit history)
  • 2 uker senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...