Sabben77 Startet 19.Juli.2012 Del på Facebook Startet 19.Juli.2012 Har et fjellhamargir FMV 250 montert i min skøyte, og får det ikke til å koble inn. Det kuttet plutselig under fart, har sjekket magnetventilen og den åpner fint. noen som har noen tips, evt noen som vet om det går ann å "tvangskoble" det inn? Sitér dette innlegget Link to post
Toroa Svart 19.Juli.2012 Del på Facebook Svart 19.Juli.2012 Har du nok olje i gearet? Har du nok oljetrykk? Er gjenomslagssikringen slått ut? Vet du at koblingsventilen slår helt ut til endeposisjonen? Her er det mange spørsmål. Påkall en gearmagiker som har vært bort disse gearene før, så diagnostiserer han det på to minutter. Sitér dette innlegget Jeg vedlikeholder den levende motorlista på Motorteknisk database - mtu og Mercedes finner du på DieselWiki Link to post
Toroa Svart 20.Juli.2012 Del på Facebook Svart 20.Juli.2012 Jeg har undersøkt litt om deler, og det er ikke oppløftene om du trenger noe annet en clutch, oljepumpe eller lager. Rapp var siste eier av Fjellhamar. Sitér dette innlegget Jeg vedlikeholder den levende motorlista på Motorteknisk database - mtu og Mercedes finner du på DieselWiki Link to post
Sabben77 Svart 20.Juli.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 20.Juli.2012 takker for hjelp sålangt, gjennomslagsikringen, vet du hvor jeg finner den? ... Sitér dette innlegget Link to post
Toroa Svart 20.Juli.2012 Del på Facebook Svart 20.Juli.2012 Den sitter forbindelse med drevplata, eller koblingen på svinghjulet. Men jeg skal ikke banne på at du faktisk har en. Symptomene er ihvertfall at motoren går rundt, men inngående aksel, som driver oljepumpa, ikke roterer i gearet. Har du sjekket at du har nok oljetrykk på gearet? Jeg har ikke skrudd på Fjellhamargear siden 80tallet, og jeg kan ikke si at jeg husker så mye av dem, vi hadde bare to kunder den gangen som hadde slike gear, og de bytta dem ut når det begynte å bli smått med reservedeler. Clutchen i gearet er i følge en mekaniker jeg kjenner av tysk fabrikat, og er mulig å oppdrive. Sitér dette innlegget Jeg vedlikeholder den levende motorlista på Motorteknisk database - mtu og Mercedes finner du på DieselWiki Link to post
Sabben77 Svart 21.Juli.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 21.Juli.2012 Har skrudd litt nå og det er riktig som du sier at innngående aksel ikke roterer. Det kan virke som det sitter en vulk mot svinghjulet som har løsnet? Sitér dette innlegget Link to post
Toroa Svart 23.Juli.2012 Del på Facebook Svart 23.Juli.2012 Da har du i det minste fastslått at det ikke er gearet i seg selv som er problemet i første omgang, bare koblingen. Det er sikkert en Centa eller Stromag, siden Fjellhamar stort sett kjøpte deler fra Tyskland. Men jeg tør ikke garantere det. Finn ut hvordan koblingen er røket, og om du bare kan bytte elementene. Sitér dette innlegget Jeg vedlikeholder den levende motorlista på Motorteknisk database - mtu og Mercedes finner du på DieselWiki Link to post
Sabben77 Svart 21.September.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 21.September.2012 Ting tar tid:) Har omsider fått åpnet greiene og fått ut delene, og det er som du sier en stromag kobling som er røket, vet du hvor jeg kan få tak i noe sånt? Sitér dette innlegget Link to post
Toroa Svart 22.September.2012 Del på Facebook Svart 22.September.2012 Det var bra det bare var koblingen, det er ikke enkelt å få tak i delene som er inni den gearkassa nå lenger. :) Stromag Norge treffer du på Stromag Norge Hyggenveien 35 3440 Røyken Telefon 3129 1090 Sitér dette innlegget Jeg vedlikeholder den levende motorlista på Motorteknisk database - mtu og Mercedes finner du på DieselWiki Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.