Dalton Startet 19.Juli.2012 Link til dette innlegget Startet 19.Juli.2012 Jeg har levd i villfarelsen av at dette er en omstyring fra Marna, noe som viser seg å være feil. Er det noen som kan hjelpe meg å identifisere denne rustklumpen? Den er levert sammen med BMC'n, komplett med propell, hylse og hele pakka. Jeg sliter med ubalanse et sted i systemet, samt at thrust-lagrene er slitte. Skulle gjerne visst litt mer om denne, slik at det blir litt lettere å skaffe til veie deler. Sitér dette innlegget I am the Captain of this ship, and I have my wifes permission to say so... Kragerø 26 med Sole SM616 Link to post
Bartesam Svart 20.Juli.2012 Link til dette innlegget Svart 20.Juli.2012 Virker som dette er et stand alone system for styring av pitchen, og det beste er vel å plukke dette fra hverandre og se hva som skjuler seg innenfor. Kan hende at trusten sitter i giret ditt via akselen som går gjennom, og at det er ytterhylsen som styrer pitchen via aktuatoren(rustklumpen). Kan hende at du må trekke ut propelleraksel for å få dette fra hverandre, og at det ikke kan la seg fikse mens du ligger på vannet. Sitér dette innlegget Inn til barten, og borte vart`en Classiske Motorbåter Link to post
Dalton Svart 20.Juli.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 20.Juli.2012 Det syns ikke så godt på bildet, men det sitter et åpent lager på hver side av omstyringa der akselen går inn og ut. Vet at jeg ikke får gjort noe fra eller til mens båten ligger på vannet, men det hadde vært praktisk å kunne forberedt seg litt. Har sendt mail til FM-motor, da de jo har levert BMC i sin tid, men der får jeg ikke noe svar. Vet at det ble byttet motor i snekka før jeg kjøpte den, og at propellanlegget fulgte med BMC'n. Oppdaget tidligere i sommer at hylsa var løs. Innvendig flens hadde løsnet fra bunnstokken den var festet til. Dette er nå fikset, men da dukket det opp rare lyder helt akter i hylsa/stevnlager. Det kan tyde på at det er kast eller en skjevhet i akselen mellom omstyring og propell. Resten av sesong går for sakte fart... Sitér dette innlegget I am the Captain of this ship, and I have my wifes permission to say so... Kragerø 26 med Sole SM616 Link to post
Dalton Svart 6.August.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 6.August.2012 Er det ingen som gjenkjenner denne omstyringa? Legger til noen flere bilder. Sitér dette innlegget I am the Captain of this ship, and I have my wifes permission to say so... Kragerø 26 med Sole SM616 Link to post
M/S Bastard Svart 6.August.2012 Link til dette innlegget Svart 6.August.2012 Jeg ville sendt bildene til de kystlagene som har motorsamlinger, jeg har ikke sett en omstyring lik den du har. Sitér dette innlegget Link to post
Dalton Svart 6.August.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 6.August.2012 Jeg ville sendt bildene til de kystlagene som har motorsamlinger... Har du noen adresser? Sitér dette innlegget I am the Captain of this ship, and I have my wifes permission to say so... Kragerø 26 med Sole SM616 Link to post
M/S Bastard Svart 6.August.2012 Link til dette innlegget Svart 6.August.2012 Kystlag, prøv gjerne Gokstad først Var det ikke FM som tok inn Bmc? Mulig denne karen vet noe, Fm motor Sitér dette innlegget Link to post
Dalton Svart 6.August.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 6.August.2012 Takk for tips. Har snakket med Gokstad, og skal sende bilder dit. Petter på FM-Motor har jeg hatt kontakt med, men han har tydeligvis litt problemer med å komme med tilbakemeldinger... Sitér dette innlegget I am the Captain of this ship, and I have my wifes permission to say so... Kragerø 26 med Sole SM616 Link to post
M/S Bastard Svart 6.August.2012 Link til dette innlegget Svart 6.August.2012 Lykke til, håper du finner ut av det Sitér dette innlegget Link to post
Dalton Svart 7.August.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 7.August.2012 Fikk mail fra Petter på FM-Motor i dag. Det viser seg at det er en FM-omstyring av noe nyere dato, som ble levert med BMC motorer. Da starter jakten på dokumentasjon... Sitér dette innlegget I am the Captain of this ship, and I have my wifes permission to say so... Kragerø 26 med Sole SM616 Link to post
M/S Bastard Svart 7.August.2012 Link til dette innlegget Svart 7.August.2012 Flott, da er den identifisert. Petter hadde ikke noe mere info? Kanskje Gokstad har noe i dokumentsamlingen, lov og håpe Sitér dette innlegget Link to post
Dalton Svart 9.August.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 9.August.2012 Petter hadde ingen info når det gjaldt BMC motorer levert fra FM. Heller ikke om propell-utstyret levert med disse motorene. Litt dumt, syns nå jeg siden han har "tatt over" etter Fredrikstad Motor... Men vi får se. Jeg har ikke noe annet valg enn å lete rundt omkring. Rote litt i bunnslammet og se hva som dukker opp... Sitér dette innlegget I am the Captain of this ship, and I have my wifes permission to say so... Kragerø 26 med Sole SM616 Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.