KjetilSt Startet 20.Juli.2012 Del på Facebook Startet 20.Juli.2012 Hei Har en Uttern D55 som jeg ønsker å montere ankervinsj på. Sikkert mange som mener det er unødvendig, men saken er den at jeg er en del på vannet alene med min sønn på 6 år, og da er det en utfordring å legge til, særlig hvis det blåser litt i tillegg. Har vurdert både Engbo og Quick, men disse synes jeg er uforskammet dyre. Kikket litt på ebay, og kom over denne: http://www.ebay.com/itm/TRAC-Fisherman-25-Salt-Water-Anchor-Winch-NEW-T10101-FREE-DIGITAL-SCALE-/160825086594?pt=Boat_Parts_Accessories_Gear&hash=item2571ec1282#ht_1520wt_1163 Er det noen som har erfaring med den? Ser at jeg får denne inn for (inkl fjernkontroll) ca 2500 inkl frakt og mva, så det frister å prøve. Er nesten så billig at jeg ikke har trua, men hadde vært greit om den fungerte! Sitér dette innlegget Link to post
KjetilSt Svart 22.Juli.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 22.Juli.2012 Tja, kan se ut som det er liten erfaring med denne vinsjen! Jeg dealet litt frem og tilbake med selgeren, og fikk redusert fraktkostnaden noe, samt at jeg fikk 5 % rabatt ved å bestille følgende samlet: http://www.ebay.com/itm/TRAC-Big-Water-45-Salt-Water-Anchor-Winch-NEW-T10103-FREE-DIGITAL-SCALE-/150837555173?pt=Boat_Parts_Accessories_Gear&hash=item231e9e6fe5#ht_1380wt_1163 - Dette er en større/kraftigere modell en den jeg linket til i første innlegg. Jeg valgte denne da denne har fritt fall. http://www.ebay.com/itm/TRAC-Wireless-Remote-Kit-Works-on-all-Trac-Anchor-Winches-NEW-DESIGN-Winch/150802539063?ssPageName=WDVW&rd=1&ih=005&category=26446&cmd=ViewItem#ht_720wt_905 http://www.ebay.com/itm/TRAC-Anchor-Winch-Second-Switch-Kit-Fresh-and-Salt-water-models-/150841765248?pt=LH_DefaultDomain_0&hash=item231edead80#ht_720wt_905 Total pris på dette ble ca 3000 inkl frakt og mva. Blir spennende å se om dette fungerer :smiley: Sitér dette innlegget Link to post
Ibiza 1 Svart 22.Juli.2012 Del på Facebook Svart 22.Juli.2012 Er mest skeptisk til tauet - 5mm er ganske tynt. Bruddstyrke? Synketau? Blyinnlegg? For maks ankerfeste bør tauet legge seg godt nedpå bunnen et godt stykke fra ankeret mot båten. Forøvrig er ankervinsj fantastisk, selv på mindre båter - gjør egenhendig tillegging betydelig greiere. Sitér dette innlegget Link to post
KjetilSt Svart 22.Juli.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 22.Juli.2012 Ja, deler skepsisen i fht tykkelsen på tauet. I følge tekniske data skal denne vinsjen klare en dregg på ca 20 kg, og da regner jeg i utgangspunktet med at tauet har en bruddstyrke i fht dette. Hvis ikke vil jeg tro det lar seg gjøre å bytte til et kraftigere tau. Uansett; dette er å anse som et lite prøveprosjekt, så vil tiden vise om det er verdt pengene Sitér dette innlegget Link to post
emmis Svart 2.Januar.2013 Del på Facebook Svart 2.Januar.2013 Kjøpte du vinsjen? Sitér dette innlegget Link to post
KjetilSt Svart 2.Januar.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 2.Januar.2013 Ja, den er kjøpt og montert, men dette ble gjort etter at båten ble tatt på land i høst, så jeg har ikke prøvd den Virker som noe litt spinkle greier som det skal bli litt artig å se om fungerer Sitér dette innlegget Link to post
emmis Svart 2.Januar.2013 Del på Facebook Svart 2.Januar.2013 Ok lurte på og jeg skal kjøpe en,ser ikke ut som det er noen på forumet som har testet den. Regner med at den fungerer greit på dagsturer i finværet. Fin pris er det jo på den. Sitér dette innlegget Link to post
KjetilSt Svart 2.Januar.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 2.Januar.2013 (redigert) Ja, jeg har vel forsåvidt trua jeg. Det jeg er mest skeptisk til er om det tynne tauet kommer til å kile seg fast på spolen. I så fall kommer jeg til å bytte til et tykkere tau (8 mm er tynneste blytauet ser det ut til), da tror jeg det vil fungere bedre. Prisen er bra den, men ser jo at det kom på et par tusen til innen jeg var ferdig (syrefast anker, ankerrulle +++) Edit; jeg tror det lønner seg å kjøpe den med fritt fall! Redigert 2.Januar.2013 av KjetilStensholt (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
emmis Svart 2.Januar.2013 Del på Facebook Svart 2.Januar.2013 Takk for tipset. Sitér dette innlegget Link to post
emmis Svart 19.Februar.2013 Del på Facebook Svart 19.Februar.2013 Da er vinsjen kjøpt får den i begynnelsen av mars. Lurte på hvor jeg kan få kjøpt 8mm blytau dersom tauet bør byttes? Sitér dette innlegget Link to post
KjetilSt Svart 19.Februar.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 19.Februar.2013 Var helt sikker på at jeg hadde funnet dette på nettsiden til Seatronic, men nå finner jeg det ikke lenger Fant derimot denne nettsiden; http://vskas.no/vskas807_no/produkter_nettbutikk/nettbutikk/bly_flyt/ og der ser det ut som de kanskje har? Sitér dette innlegget Link to post
emmis Svart 19.Februar.2013 Del på Facebook Svart 19.Februar.2013 Den er god takk skal du ha. Sitér dette innlegget Link to post
KjetilSt Svart 18.Juli.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 18.Juli.2013 Da har ankervinsjen blitt testet noen ganger. Fungerer greit, men min frykt for at tauet ville kile seg på spolen var berettiget. I tillegg flyter tauet, og blir liggende i vannskorpa. Har derfor bestilt 25 meter blytau (8 mm) fra firmaet jeg har linket til over. Håper å ha det i løpet av noen dager... Emmis; har du fått testet din, eller? Erfaringer så langt? Sitér dette innlegget Link to post
emmis Svart 18.Juli.2013 Del på Facebook Svart 18.Juli.2013 (redigert) Hei! Ja jeg har brukt den og er kjempefornøyd.Byttet ut tauet med ca 20 meter 8mm tau som jeg kjøpte på biltema kjøpte også 8kg dregg der som jeg kappet av stammen til ca 25cm borret og gjenget i stammen og satte på en dreggsvivel,fungerer kjempebra. Glemte å skrive at jeg måtte borre opp hullet i spolen for å få inn 8mm tauet,har ingen problem med kiling av tauet på spolen . Redigert 18.Juli.2013 av emmis (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
KjetilSt Svart 18.Juli.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 18.Juli.2013 Bra, da ser jeg frem til å motta 8 mm blytau :) Jeg bruker forøvrig et 7,5 kg Bruce kopi anker fra Maritim. Sitér dette innlegget Link to post
emmis Svart 18.Juli.2013 Del på Facebook Svart 18.Juli.2013 Kommer til å fungere fint det. Sitér dette innlegget Link to post
Lenasmartin20 Svart 29.Oktober.2015 Del på Facebook Svart 29.Oktober.2015 Hei! Ja jeg har brukt den og er kjempefornøyd.Byttet ut tauet med ca 20 meter 8mm tau som jeg kjøpte på biltema kjøpte også 8kg dregg der som jeg kappet av stammen til ca 25cm borret og gjenget i stammen og satte på en dreggsvivel,fungerer kjempebra. Glemte å skrive at jeg måtte borre opp hullet i spolen for å få inn 8mm tauet,har ingen problem med kiling av tauet på spolen . Heisann! Fortsatt fornøyd med denne vinsjen? er det plass til mere enn 25 meter tau hvis man bytter til 8mm ? Sitér dette innlegget Link to post
Faxen Svart 1.November.2015 Del på Facebook Svart 1.November.2015 Løfter dene, da det er et interessant spørsmål.... Sitér dette innlegget Fairline Mirage 29 er solgt. Link to post
Biam1 Svart 23.August.2023 Del på Facebook Svart 23.August.2023 Løfter denne.. Noen som fortsatt har erfaringer å dele med denne typen vinsj? Sitér dette innlegget Link to post
Biam1 Svart 24.August.2023 Del på Facebook Svart 24.August.2023 ingen? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.