oivindg Startet 20.Juli.2012 Link til dette innlegget Startet 20.Juli.2012 (redigert) Jeg bestilte tidligere i sommer vinsj, kjetting, anker og ankerrulle fra Ilas, og hadde tenkt å få alt montert på badeplattformen før jeg startet to uker ferie på sjøen til uken. Nå viser det seg imidlertid at Ilas er tomme for 1 meters ankerruller, og de vil ikke få inn nye før i august. Jeg har funnet noen nettbutikker som selger denne rulla, men de har den ikke på lager (de bestiller fra Ilas når kunden trykker på "kjøp" i nettbutikken.) Rulla ser slik ut: http://www.ilasmarin...roductID=PROD52 (det er den største typen i lista, V-1000.103). Jeg synes 80-centimetersrulla blir litt for kort for badeplattformen med tanke på å få ankeret klart av skroget, og å få fordelt kreftene fra kjettingen godt utover badeplattformen. Er det noen som vet om andre fabrikat ankerruller som kan gjøre jobben, eller butikker som kan tenkes å faktisk ha Ilas sin 1-metersrulle på lager? Her er et bilde som viser tilsvarende rulle og anker på maken til min båt: Redigert 20.Juli.2012 av oivindg (see edit history) Sitér dette innlegget Øivind Link to post
REM Svart 20.Juli.2012 Link til dette innlegget Svart 20.Juli.2012 (redigert) Jeg sendte bort rulla mi og fikk de til å sveise på en forlengning av U-profilen med en 30 -40 cm Redigert 20.Juli.2012 av REM (see edit history) Sitér dette innlegget Fjord 26AC, FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9. ad. planlegging: "Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP "Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson Link to post
oivindg Svart 20.Juli.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 20.Juli.2012 Det hadde jeg ikke tenkt på. Kunne latt seg gjøre, men det spørs om jeg klarer å få tak i noen som kan sveise på kort varsel. Sitér dette innlegget Øivind Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.