Jump to content

GH 14 og båthenger + alternativder til finn.no

Shogoot

Recommended Posts

Heisan :) jeg tar over en GH 14. Jeg lurer på om noen har tips på hva som vil være minimumsstørrelse på båthengeren, eventuelt hvis noen kan anbefale merke og lengde på en slik henger.

Som Emnetittelen sier er det noe alternativ plass jeg kan søke på brukte hengere en finn.no?

Takk!

-nybegynneren :D

Redigert av Shogoot (see edit history)

båten veier vel i seg selv i underkant av 200kg, så kommer motor,batteri,bensintank, anker osv i tillegg. Så du bør vel ha en henger med minst 300kg nyttelast.

Så kommer det litt an på bruk, er det opplagshenger eller blir det lengre transportstrekk. Og så er det greit å ha en med vugge, straks enklere å sette ut/ta opp båten da.

Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha

ivar skrev On 21.7.2012 at 19.20:

båten veier vel i seg selv i underkant av 200kg, så kommer motor,batteri,bensintank, anker osv i tillegg. Så du bør vel ha en henger med minst 300kg nyttelast.

Så kommer det litt an på bruk, er det opplagshenger eller blir det lengre transportstrekk. Og så er det greit å ha en med vugge, straks enklere å sette ut/ta opp båten da.

Det blir nok en hegner som brukes 2 ganger i året. Vugge liker jeg :) Har du noen forslag?

Misforstå meg rett, men til den beskrivne bruk oig båtstørrelse/type så tror jeg ikke merket spiller noen rolle. Har selv hatt Brenderup, Fogelsta, BK-henger og Gaupen så min "påstand" er basert på noe erfaring med forskjellige merker. Alternativ til Finn er det vel ikke så mye av lenger for alt du ser i Fævennen er vel også på Finn og Lillesandsposten har vel heller ikke ofte denne type annonser.

Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and!

Med fare for å drive reklame, hvis du har en tilhenger fra før, så har jeg et stativ / vinsj / vugge liggende i kjelleren som bare kan monteres på drag / legges oppi hengeren. (som du kan få for en meget rimelig penge) Det forutsetter jo at du må ta ut båten av hengeren hvis du vil bruke hengeren til noe annet på vinteren, samt at hengeren må noe lenger ned i vannet når du skal dra opp båten ettersom vuggen blir liggende litt høyere enn på tradisjonelle båthengere.

Ikke at det er om å gjøre å bli kvitt den, men bare nevner det siden båten er så liten, det går an å kombinere båthenger med en vanlig henger.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...