Sølvsjø Startet 21.Juli.2012 Link til dette innlegget Startet 21.Juli.2012 Heisann båtfolk! Vurderer å kjøpe min første plotter, og har kikka ein del på denne: http://www.finn.no/f...nnkode=18191041 Plotter/ekkolodd Raymarine A57D m/Navionics Silver og giver. Syns specs og pris ser bra ut, men...? Fortell meg gjerne om du har positive/negative erfaringer med denne modellen. Og er Silver-kartet detaljert nok? Eg har ein 16 fot Crescent Primo m/Yamaha F40F -10 (NMEA 2000-kompatibel). Ha ein fin dag Sitér dette innlegget Link to post
Sølvsjø Svart 27.Juli.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 27.Juli.2012 Heisann, Sølvsjø! No har eg akkurat bestilt meg ein sånn. Skal gi beskjed så snart eg får satt straum på skitet Sitér dette innlegget Link to post
Sølvsjø Svart 27.Juli.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 27.Juli.2012 Takk for svar! Gleder meg Sitér dette innlegget Link to post
glalaks Svart 28.Juli.2012 Link til dette innlegget Svart 28.Juli.2012 Haha.. Får du dårlig respons? Svarer deg selv i tråden;) Jeg synes den funker bra i sola. Dog et minimalt problem i Norge for tiden. Sitér dette innlegget Båtbensin burde man fått på blåresept! Samme med ankerdrammen. Det er jo den beste medisin! Link to post
Worry II Svart 29.Juli.2012 Link til dette innlegget Svart 29.Juli.2012 Hehe, artig tråd! Jeg har A70, samme sak men uten ekkolodd (fisker ikke). Denne har ikke sviktet en eneste gang siden jeg monterte den i våres. Er mye utpå og har erfaring med et par andre merker fra før, som ikke holder samme kvalitetsnivå som denne. Sitér dette innlegget Link to post
Sølvsjø Svart 30.Juli.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 30.Juli.2012 Hehe, sidan eg plutseleg fekk nærkontakt med ein A57D følte eg eit sterkt behov for å svare på nød-ropet frå denne usedvanlig hyggelege Sølvsjø Vil tru det er mange som har kjøpt denne. Veit det er tomt hos leverandør. Og no er MITT eksemplar veg i posten. Juhu! Takk for tilbakemelding! Ja, eg trur nok dette er ein solid og stabil turkamerat. Og flott viss den funker i solsteika óg. Sjøl om eg ikkje fiskar eg heller, så kjøpte eg med ekkolodd. Syns det er praktisk med dybdemåling. Litt dumt at det er hekkgiver som følger med. Bytter nok til innvendig giver, og vil teste ut å montere denne framme i 16-foten. Sjå bånn 4 meter foran propellen høyrest bra ut. Liker å undersøke grunne farvatn, trange kanaler og andre lite tilgjengelege stader. På laaav fart Så gjenstår det berre å finne ut korleis eg koblar påhengs og plottar saman gjennom NMEA 2000... Sitér dette innlegget Link to post
glalaks Svart 30.Juli.2012 Link til dette innlegget Svart 30.Juli.2012 Jeg har en v4 totakt yamaha og tror ikke jeg har nmea-utgang på den.. hehe.. men.. Hvilken sikring bruker dere på monteringen? Jeg monterte uten sikring i iveren av å få prøvd den. Men skal montere inn en sikring.. Sitér dette innlegget Båtbensin burde man fått på blåresept! Samme med ankerdrammen. Det er jo den beste medisin! Link to post
Worry II Svart 30.Juli.2012 Link til dette innlegget Svart 30.Juli.2012 Jeg kappet plussen som gikk til min gamle plotter,og der var sikringen på 10 amp. Har funket fint det ! Sitér dette innlegget Link to post
Sølvsjø Svart 30.Juli.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 30.Juli.2012 Eg har ein Yamaha F40F -10 med NMEA 2000. Følger det med monteringstegning/koblingskjema til plotteren? For å benytte NMEA må eg kjøpe i allefall ein ekstra ledning. Ein kombinert motordata/power-ledning. Pluss anna dyrt snacks sikkert... Sitér dette innlegget Link to post
glalaks Svart 31.Juli.2012 Link til dette innlegget Svart 31.Juli.2012 Tror det følger med kombiledning. Jeg har bare koblet til pluss og minus.. Er vell 7-8 andre ledninger på den. Men husker ikke i farten hva de er til.. Sitér dette innlegget Båtbensin burde man fått på blåresept! Samme med ankerdrammen. Det er jo den beste medisin! Link to post
Sølvsjø Svart 31.Juli.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 31.Juli.2012 (redigert) No har eg plottaren i hus. Ser bra ut. Masse dill dall og ledningar i pakken, samt ein gedigen hekkgivar. Ante ikkje at den var så stor. Kikka litt under styrekonsoll i båten og der var det ein heil bråte med tilkoblingar frå Yamaha-montøren. Ei skinne med tilkobling for Power, Bus og Device osv. Pluss ein stor boks med eit Mitsubishi-merke på... Trur eg må ta ein telefon til montøren og be om koblingsskjema, for dette skjøna eg niks av Redigert 31.Juli.2012 av Sølvsjø (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
glalaks Svart 31.Juli.2012 Link til dette innlegget Svart 31.Juli.2012 Koble til + og - så får du brukt den fram til du finner ut av resten;) Jeg reagerte også på størrelsen på svinger. Må nesten kjøpe større båt for å få plass;) Gleder meg til å høre hva mitsubishi har installert i båten din;) Sitér dette innlegget Båtbensin burde man fått på blåresept! Samme med ankerdrammen. Det er jo den beste medisin! Link to post
Sølvsjø Svart 31.Juli.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 31.Juli.2012 Det er vel kanskje denne NMEA 2000-oppskrifta eg må følge: http://www.thehulltruth.com/marine-electronics-forum/266429-nmea-2000-yamaha-commandlink-lowrance.html Får det vel til ein gong utpå nyåret, tenker eg Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.