roy_n Startet 22.Juli.2012 Link til dette innlegget Startet 22.Juli.2012 Hei jeg vurderer og montere oljekjøler på min VP md 2030B. Jeg vurdere det da jeg synes jeg har lavt oljetrykk på varm motor og at det blir veldig varmt i motor rommet. Oljetrykket ligger på ca 1kg tomgang varm motor og ca 2kg ved 2000 o/min.Jeg bruker 15w40 olje. Tenkte å bruke en slik adapter sak som man monterer ved oljefiltret og ta returen i via tappeplugg i bunnpanne. Vil dette fungere. roy_n Sitér dette innlegget Link to post
solei Svart 22.Juli.2012 Link til dette innlegget Svart 22.Juli.2012 har du sjekket hva som er normalt trykk,oppimot instruksjonsbok/leverandør? Trur eg ville ha startet med å Måle oljetempen. 2 kg,s trykk på normal varm motor er ikke allverden, kjenner ikke denne typen så godt,men det er gjerne nok på desse motarane.Trur ikke du du får så mye trykkøkning ved å kjøle ned olja,såfremt den ikke er unormal varm da.. Sitér dette innlegget Link to post
Bearded Beast Svart 22.Juli.2012 Link til dette innlegget Svart 22.Juli.2012 Hvorfor i all verden vil du ta returen der?? Adapteret har 2 tilkoblinger inn - ut ! da vil det fungere men noen forskjell i motorromstemp vil du ikkje få. Om der er for varmt så må du lage meir ventilasjon enkelt og greit. Sitér dette innlegget Link to post
roy_n Svart 22.Juli.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 22.Juli.2012 Tanken var at olja skulle holde laverer temp å på den måten få høyere trykk. Motor roms tempen ligger på ca 50 grader.Har 4kg tomgang kald motor. roy_n Sitér dette innlegget Link to post
Bearded Beast Svart 22.Juli.2012 Link til dette innlegget Svart 22.Juli.2012 ja da må du ventilere motorrommet bedre. Olje skal uansett ideelt sett ligge mellom 85 - 100 'C og kan tåle opptil 115. Høyere kontinuerlig oljetemp skal visst ikkje være så bra mht levetid Sitér dette innlegget Link to post
S-Tech Svart 22.Juli.2012 Link til dette innlegget Svart 22.Juli.2012 Du kan ikke ta returen til bunnpanna. Oljekjøleren må stå i serie med oljekretsen. Tar du returen til bunnpanna så får du ennå dårligere oljetrykk. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.