Albin 25 Startet 22.Juli.2012 Link til dette innlegget Startet 22.Juli.2012 Hei:) Jeg er i gang med en liten oppgradering av mitt elektriske anlegg i en Albin 25 - 71 modell. Koblingskjemaet under viser det originale anlegget og det er ikke gjort store endringer bortsett fra et ekstra forbruksbatteri (tot 150 Ah) + et par ekstra komponenter. Problemet mitt er at jeg går tom for strøm etter ca 1 døgn. Forbruket består av et eldre kjøleskap som står og durer konstant , 3-4 lamper à 15W, vannpumpe og litt musikk på kvelden. Etter en del nyttig lesning og Volt, Watt og amper, har jeg vel skjønt at en batteribank på 150 Ah ikke er allverdens... Jeg har også skjønt at jeg er avhengig av en god batterilader for å toppe ladingen når jeg ligger i havn. Og det er her jeg trenger litt hjelp... - Hvilken batterilader bør jeg velge til mitt bruk og hvor kobler jeg denne til batteribanken? - Er jeg avhengig av en "landstrøm-sentral"? - Per i dag finnes det ingen hovedstrømsbryter eller batterivelger i båten. Hva bør jeg velge og hvordan kobles dette til ledningsnettet. Ellers er jeg veldig interessert i andre gode tips som jeg kan implementere i sjekta. På forhånd takk :-) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.