Nils1 Startet 23.Juli.2012 Link til dette innlegget Startet 23.Juli.2012 (redigert) Hei Finner ingen annen plass og spørre enn her :-) Skal ha en værstasjon på hytta - har lett på nettet i flere dager - men finner ikke noe sted hvor det foreligger tester og ommtaler slik at en enkel sjel kan foreta rett valg. kun et forum som ikke har vært liv i på flere år :-( Så - derfor - noen som vet om et slikt forum ? Evt en seriøs forhandler som ,man kan komunisere med ? Hva jeg skal ha ? En værstasjon som registrerer : --vind/vindretning/vindkast ( antar at den da må være kablet da trådløse oppdaterer svært sjelden ) --Luft trykk --Nedbør --ute temp -- USB tilkopling til PC hilsen sommerNils1 Redigert 23.Juli.2012 av Nils1 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
GeirT Svart 23.Juli.2012 Link til dette innlegget Svart 23.Juli.2012 (redigert) Meteo.no her er det mange fine værstasjoner. Har ikke noe erfaring med stedet, men de ser ut for å ha masse erfaring med værstasjoner. De har bra utvalg til ikke altfor gale priser. Jeg har selv Davis Vantage Pro2 med USB port. Godt fornøyd med den. Geir Redigert 23.Juli.2012 av GeirT (see edit history) Sitér dette innlegget Geir Link to post
Nils1 Svart 23.Juli.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 23.Juli.2012 Takker for tips :-) Får sende de en mail når de er tilbake fra ferie :-) Vet du om noe forum for slike sære hobbyer og ? Sitér dette innlegget Link to post
sap_2000 Svart 19.Mai.2015 Link til dette innlegget Svart 19.Mai.2015 Noen som har tips til værstasjon egnet for båt nå i 2015? Når jeg skriver egnet for båt, tenker jeg på de utvendige sensorene og montering. Kunne tenkt meg vindmåler, vindretning, utetemp og evt regnmåler montert på én felles stang som festes i targaen som er 1-1/4" rørbøyle. Har følgende ønske/ kravliste. - trådløs - batteridrevet (også alle sensorer) og evt solcelle - kvalitet - vindmåler og retning og gjerne regnmåler i én enhet - vindmåler og retning (og helst regnmåler) må kunne monteres på et felles stående rør (1 eller 1-1/4") - noenlunde stilrent display som kan festes på vegg, gjerne med litt størelse og mye info. - Max og min funksjoner - barometer - gjerne mulighet for integrering mot iPhone/ iPad via router, men ikke noe krav. Pris opp til ca 3.000,- Har kikket litt rundt på CO og meteo.no men lite bilder å se av monteringsmulighetene. Noen tips? Sitér dette innlegget Mvh. SAP Link to post
TasleT Svart 19.Mai.2015 Link til dette innlegget Svart 19.Mai.2015 Jeg bruker en Fine Offset WH 1080 hjemme, som har det du sikkert trenger. I tillegg har jeg laget dataprogrammer for denne, for visning av værdata på web, statistikker av forskjellige typer (båtvær: vind og temperaturer). Det finnes også gratis programvare på nettet fra Sandaysoft. Om den kan integreres mot iPad eller telefoner vet jeg ikke. Se mer på http://www.foshk.com/weather_professional/wh1080.htm http://www.clasohlson.com/no/V%C3%A6rstasjon-med-ber%C3%B8ringsskjerm/Pr363242000 Sitér dette innlegget http://www.tore.aasli.no Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.