Jump to content

Vinterlagring i Stavanger/Ryfylke området

larspe

Recommended Posts

Hei,

Jeg er fersk eier av en Yamarin 76DC (25 fot). Prøver å tenke to steg fremover, selv om det kun er juli.

Kan noen anbefale et sted å vinterlagre båten, fortrinnsvis innvendig, til en rimelig pris, i Stavanger/Ryfylke området? Jeg trenger assistanse med vinterkonservering av båt/motor, samt bunnsmøring.

På forhånd takk.

- Lars Petter

Det billigste blir nok om du finner noen med en løe eller lignende der du får til en avtale med lagring til gunstig pris. Annonseres gjerne i lokale aviser, muligens også på finn.no. Et par kamerater har fått lagret sine båter til en fordelaktig pris i løer, blant annet på Randaberg og Oanes. Båtene står ikke frostfritt, og vinterkonservering og lignende må utføres selv. Fordelen er at det er billig i forhold til alternativene.

Ellers finnes jo alternativer som Åmøy Havn, men de er forholdsvis dyre, i alle fall etter min målestokk :wink: Men båthotellet er i alle fall frostfritt og tørt, det er gjerne verdt litt. De kan utføre vinterkonservering av motor, gjennomkjøring av glykol i saltvannskretsen på kjølesystemet. Snakket med en av de ansatte om slikt i senest dag. Høytrykkspyling blir gjort ved opptak av båten. Stoffing er jeg usikker på om de utfører, men de forhandler i alle fall bunnstoff og har plass til at du selv kan stoffe båten (står oppe med min denne uka, "kjekt" i regnværet).

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...