OleBaat Startet 24.Juli.2012 Link til dette innlegget Startet 24.Juli.2012 Jeg tenker på og kjøpe min første båt(snekke) Har ca 70 000 til og bruke på båt, åssen båt er og anbefalle ? trygg og god båt som jeg kan overnatte i med dama og ungen Har falt litt for Sandvik 26 med ac... er det en god båt ? Mvh BaatOle :):) Sitér dette innlegget Link to post
Javi Svart 24.Juli.2012 Link til dette innlegget Svart 24.Juli.2012 (redigert) Velkommen på BP, OleBaat! Jeg hadde en gang en Sollux 24 AC. Dette er en 24' snekke med akterkabin. Den funka fint for to vosne og et barn. Godt utnytta plass, og burde ligge innenfor ditt prissegment. Denne finnes også uten AC. Uansett vil jeg tro at det finnes litt av hvert å velge i. Du får ta en runde på Finn og se på de forskjellige snekketypene. Redigert 24.Juli.2012 av Javi (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
tom-ass Svart 24.Juli.2012 Link til dette innlegget Svart 24.Juli.2012 Jeg har hatt Sollux24 uten aktercabin. Dette er den største 24 foteren etter min mening. brei seng med plass til 3 voksene og faktisk plass til en unge i forpiggen. Eget toalettrom med pumpedo. Oppgraderte min betydelig med varmt og kaldt vann, dieselvarmer, kjøleskap og annet stash. Sitér dette innlegget Bygdetulling med båtførerbevis! Link to post
Zetha Svart 24.Juli.2012 Link til dette innlegget Svart 24.Juli.2012 I vår har vi byttet campingvogn og 20 fot snekke - til Saga 27 ac og trives veldig godt med det. Hvorvidt en skal satse på akterlugar eller ikke, synes jeg kommer an på alder på "ungen". Vi har har to jenter på 13 og 14 som skal være med på tur og da er det veldig greit å ha dem i egen lugar. Barn opptil 10 år, synes jeg godt kan ligge i samme lugar som foreldre. Akterlugar stjeler litt av uteplassen, men ikke verre enn at alle får plass likevel. Lykke til med båtjakt; det er ihvertfall kjøpers marked, så det er fullt mulig å foreta et godt kjøp. Sitér dette innlegget Jannicke - matros og kapteinens assistent på "Zetha" Link to post
OleBaat Svart 24.Juli.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 24.Juli.2012 Takker for mange gode tips her setter jeg pris på Sitér dette innlegget Link to post
Laholm Svart 24.Juli.2012 Link til dette innlegget Svart 24.Juli.2012 DIskusjonen om akterkabin er vesentlig. Vi hadde en Saga 27 med akterkabin. Kjempefin som familiebåt, ulempen var at på vinteren når vår båt er pappas fiskebåt, ble det alltid mye søl på dekket foran akterkabinen. Med ettertankens klare blikk hadde nok vi hatt en bedre situasjon med Saga 27 uten akterkabin størstedelen av året. Men, dersom båten ikke skal brukes til fisking, er akterkabin et funn! Sitér dette innlegget Laholm Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.