cyrilp Startet 24.Juli.2012 Del på Facebook Startet 24.Juli.2012 Heisann. Har akkurat kjøpt meg en liten skjærgårdsjeep og har søkt litt rundt etter båtstiger. Nå er det slik at det ikke er all verdens plass til å montere stige bak på båten og på sikt kan jeg også vurdere å ha på flaps så jeg trenger kanskje plassen senere. Nå bader vi en del fra båt og jeg skulle derfor hatt en enkel mulighet for å komme seg opp i båten igjen. Er det noen som vet om det finnes båtstiger som man bare henger over ripen og som får støtte på innsiden av båten nok til at man kan klatre opp? (eller andre løsninger) Det er jo litt viktig at det fungerer da og at også skroget tåler 90 kg. :) Hadde satt stor pris på hjelp og tips. Sitér dette innlegget Link to post
Banarne Svart 24.Juli.2012 Del på Facebook Svart 24.Juli.2012 (redigert) http://batbua.no/ind...id=69&Itemid=53 Noe sånt? jeg har en baugstige som har faste fester på dekket,men avtagbar stige.. Redigert 24.Juli.2012 av 32Johnson (see edit history) Sitér dette innlegget Kan hende jeg seiler min skute på grunn; men så er det dog deilig å fare!Henrik Ibsen Link to post
cyrilp Svart 24.Juli.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 24.Juli.2012 Ikke så dum tanke det, men nå i første omgang ser jeg for meg en stige som bare kan henges over ripa om du skjønner. Det blir jo nesten som en taustige med to kroker i enden som man kan henge over en gren for å klatre opp i ett tre... vet ikke om det finnes noe slikt, men jeg har en følelse av at jeg har sett noe om det tidligere en gang i tiden. Sitér dette innlegget Link to post
Banarne Svart 24.Juli.2012 Del på Facebook Svart 24.Juli.2012 Det er en sånn inne på linken jeg sendte deg,må bla litt ned på siden, kommer med 3 eller 4 trinn. bare en bøyle du henger over ripa. Sitér dette innlegget Kan hende jeg seiler min skute på grunn; men så er det dog deilig å fare!Henrik Ibsen Link to post
Banarne Svart 24.Juli.2012 Del på Facebook Svart 24.Juli.2012 javascript:void window.open('http://batbua.no/components/com_virtuemart/shop_image/product/08_081595_stor.jpg', 'win2', 'status=no,toolbar=no,scrollbars=yes,titlebar=no,menubar=no,resizable=yes,width=265,height=375,directories=no,location=no'); Sitér dette innlegget Kan hende jeg seiler min skute på grunn; men så er det dog deilig å fare!Henrik Ibsen Link to post
cyrilp Svart 24.Juli.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 24.Juli.2012 Ja se der ja. :) Nå begynner vi å nærme oss... jeg regner med den der legger alt trykket på toppen av ripen og ikke på innsiden... kanskje også tryggere det vil jeg tro siden jeg har rail på toppen. Må se litt nærmere på den ja. :) Takker. :) Sitér dette innlegget Link to post
Gerhard Svart 24.Juli.2012 Del på Facebook Svart 24.Juli.2012 Nei nei, ikke gjør det. 32johnson har link til det du spør etter, men ikke kjøp sånn. Den som er løs og kan henges over rekka er fin å bruke, men i veien ellers. Prøv å finne noe du kan skru fast på båten. Enten en liten stige eller enkle trinn som skrus fast. Jeg har også sett en nødstige som kan skrus fast. Gerhard Sitér dette innlegget Link to post
Banarne Svart 24.Juli.2012 Del på Facebook Svart 24.Juli.2012 Sitér dette innlegget Kan hende jeg seiler min skute på grunn; men så er det dog deilig å fare!Henrik Ibsen Link to post
cyrilp Svart 24.Juli.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 24.Juli.2012 Nå ble jeg litt forvirret over hva Gerhard mente her? Er det andre alternativer? Har du en link? Sitér dette innlegget Link to post
NilsPils Svart 25.Juli.2012 Del på Facebook Svart 25.Juli.2012 Biltema har noe herk som kan henges på ripa. Anbefaler absolutt noe fastmontert, ikke minst av sikkerhetsmessig grunn for den dagen du måtte falle over bord. Sitér dette innlegget Hilsen Nils Rømcke som har tresnekka Tora og motorbåten SaowaneeJeg er litt gal, og trives ganske godt med det ................ Link to post
Javi Svart 25.Juli.2012 Del på Facebook Svart 25.Juli.2012 Biltema har noe herk som kan henges på ripa. Denne Sitér dette innlegget Link to post
No Angel Svart 25.Juli.2012 Del på Facebook Svart 25.Juli.2012 Kjøp fra amerika, jeg har en amerikansk skjærgårdsjeep. En veldig liten brakett skrus på akterspeilet og stiges klipses på foran motoren(e) hvis det er plass. Sitér dette innlegget Speed Changes You Link to post
No Angel Svart 25.Juli.2012 Del på Facebook Svart 25.Juli.2012 http://www.ebay.com/itm/New-3-Step-Norestar-Stainless-Steel-Dive-Sport-Boat-Boarding-Ladder-/360473301907?pt=Boat_Parts_Accessories_Gear&hash=item53ede21393&vxp=mtr Sitér dette innlegget Speed Changes You Link to post
Gerhard Svart 25.Juli.2012 Del på Facebook Svart 25.Juli.2012 Nei, jeg har ikke link. Jeg er i Hellas med en liten Android telefon og dårlig hotell WLAN, så jeg får ikke søkt så lett. Jeg har ikke sett dem så ofte. Kanskje det holder med ett trinn eller to skrudd rett på båten. Husk at du kan tråkke på kavitasjonsplaten på motoren. Det er ofte nok. Gerhard Sitér dette innlegget Link to post
Sølvsjø Svart 25.Juli.2012 Del på Facebook Svart 25.Juli.2012 Eg hadde den Biltema-stigen i ein eldre 17-fot. Fungerte heilt greit. Du kan folde den litt saman så den blir flat. Hadde den under eit sete. Grei som badestige. Men viss du plumper uti ved eit uhell så hjelper det ikkje så veldig at det ligg ein flat stige OPPI båten Sitér dette innlegget Link to post
Gerhard Svart 25.Juli.2012 Del på Facebook Svart 25.Juli.2012 En ting til med disse løse stigene; de er hule og de går under vann. Selv om de har en tetting så fyller de seg med vann. Dette kan ikke tømmes ut, men vil dryppe ut over tid. Gerhard Sitér dette innlegget Link to post
Sølvsjø Svart 26.Juli.2012 Del på Facebook Svart 26.Juli.2012 Min stige hadde lause plastproppar på endane. Eg fjerna desse, så det samla seg aldri vatn i stigen. I tillegg var skrog-støttene justerbare, sånn at du fekk ein nokolunde bein stige uavhengig av skrogvinkel. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.