ChrPus Startet 25.Juli.2012 Del på Facebook Startet 25.Juli.2012 Hei. Kjøpt meg ny båt i år, var iallefall ny for meg :p Da jeg henta den i Oslo i pinsehelga og kjørte den hjem til Sandefjord gikk dette helt smerte fritt å fint, hadde godt sig hele veien, marsja i en 18-19 knop å maksa på nesten 24. Nå får jeg ikke opp turtallet der jeg hadde den da jeg henta den å mista nesten all fart. Er jeg heldig så klarer den 14kt :/ På det verste så mangler jeg 1000rpm i forhold til hva jegbhar hatt tidligere. I det punktet jeg gir gass til det den klarer å gi går det greit, da har jeg jo fortsatt mye igjen å gi på spaken, hvis jeg gir enda mer enn der den klarer så ser det ut som det brenner bak meg. Alt blir kullsvart, kalesje, flagg, daviter osv. Det tyder jo på at den får diesel, men får jo ikke det forbanna turtallet der det var!! I tillegg så blir turboen så varm at den har smeltet isolasjonen i dørkplatene. Noen som har en anelse på hva dette kan være??? Sitér dette innlegget Christian P. Rohde Link to post
jentorge Svart 26.Juli.2012 Del på Facebook Svart 26.Juli.2012 Turbohavari?. Sjekk at slange fra turbo til intercooler er hel og ikke hoppet av. Videre fra intercooler til innsug. Sitér dette innlegget Link to post
bare lek(k)er Svart 26.Juli.2012 Del på Facebook Svart 26.Juli.2012 Har dette oppstått plutselig? Lenge siden d har brukt båten? Sjekk groing p skrog og propell først ;) Trygve Sitér dette innlegget Link to post
S-Tech Svart 26.Juli.2012 Del på Facebook Svart 26.Juli.2012 Ja, får den luft? Enig med jentorge. Sitér dette innlegget Link to post
ChrPus Svart 26.Juli.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 26.Juli.2012 Det er ikke noe groe. Har brukt den hver helg siden pinse da den blei satt ut. Har også dykket under den å sett, ingen antydning til groe. Tok også å smergla propellen bare for å ha gjort det. Turboen lager lyd som den alltid har gjort. Slår inn ved ca 1600rpm. Kan ikke se noen lekkasjer i forhold til om slanger har hoppet av Sitér dette innlegget Christian P. Rohde Link to post
ChrPus Svart 26.Juli.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 26.Juli.2012 Da er feilen oppdaget. Turboen fikk ikke nok luft. Antagelig eksos lekkasjen i motorrommet som har gjort det. Så nå kjører vi med motorlokket av. Et sykt leven. Men deilig å få tilbake masjfarta. Vi er på ferie langs Sørlandet å veldig kjedelig å ikke kunne holde følge med reisefølget vårt :) Sitér dette innlegget Christian P. Rohde Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.