Astor Startet 25.Juli.2012 Link til dette innlegget Startet 25.Juli.2012 Merker at fellesferien for mange er på hell. Det siger fortsatt båter inn i Sandspollen og de mest populære plassene er selvsagt opptatt. På svai er det fortsatt god plass. Mange har ligget her i flere dager i det varme ommerværet som endelig har funnet veien opp fjorden. Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
sap_2000 Svart 25.Juli.2012 Link til dette innlegget Svart 25.Juli.2012 Passe glissent i middagsbukta i dag. Sikkert pga ferietiden, men synes det har vært mye mindre småbåttrafikk de siste somrene kontra tidligere år. Sitér dette innlegget Mvh. SAP Link to post
FredrikW Svart 25.Juli.2012 Link til dette innlegget Svart 25.Juli.2012 Hittil i år har det vært betydelig færre båter på sjøen i Indre Oslofjord enn jeg noen gang tidligere har sett, så langt tilbake som jeg kan huske. Siden jeg er båtløs for tiden har jeg dog kun observert båtlivet i Bunnefjorden, rundt Oslo-øyene og i Asker- og Bærumsskjærgården. Lite båter på fjorden både i helgene og på hverdagene. Det er mye/mest(?) åpne båter og kalesjebåter her innerst i fjorden, og de blir ikke brukt når det er vind og/eller regn. Båtforeningen min har webkameraer som viser bryggene, og bildene derfra bekrefter det man ser på fjorden; båtene ligger stort sett godt fortøyd i båsen sin. Sitér dette innlegget Link to post
Overskyet Svart 25.Juli.2012 Link til dette innlegget Svart 25.Juli.2012 Sier seg selv at det ikke er koselig å dra på båttur når været ikke er pent. Overskyet. Sitér dette innlegget Link to post
Javi Svart 26.Juli.2012 Link til dette innlegget Svart 26.Juli.2012 Merker at fellesferien for mange er på hell. Det siger fortsatt båter inn i Sandspollen og de mest populære plassene er selvsagt opptatt. På svai er det fortsatt god plass. Mange har ligget her i flere dager i det varme ommerværet som endelig har funnet veien opp fjorden. Jeg så du lå på svai i pollen. Jeg håpet på en longsideplass for få tettet en liten lekkasje i stb sidevindu i AC. Det var rimelig fullt, selv på søppelbrygga! Jeg gikk til Oscarsborg i stedet, og fikk longsideplass på Kassernebrygga. Lekkasjen ble fikset, og jammen ble det en liten ekstravakt i havnen også fordi Berit (havnevakten) hadde et ærend inn til "byen" (Drøbak så klart) (eller egentlig til Gylte). Flott dag ble det i alle fall. Sitér dette innlegget Link to post
bare lek(k)er Svart 26.Juli.2012 Link til dette innlegget Svart 26.Juli.2012 Er på tur med guttungen. Ligger Elias på Oscarsborg Trygve Sitér dette innlegget Link to post
Astor Svart 26.Juli.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 26.Juli.2012 Elias hører til i Moss. Bare den store RS ligger på Borgen. Javi; jeg ligger i enden av den nye brygga. Det er en GB 42 som ligger på svai. Begynner å fylles oppi dag også. Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
bare lek(k)er Svart 26.Juli.2012 Link til dette innlegget Svart 26.Juli.2012 Elias hører til i Moss. Bare den store RS ligger på Borgen. Takk (p)Astor ;) Har sett den der v et par anledninger så trodde den lå der jevnlig. Trygve Sitér dette innlegget Link to post
Tom Rør Svart 27.Juli.2012 Link til dette innlegget Svart 27.Juli.2012 På Oscarsborg er det fremdeles ledige plasser. Fikk testet den relativt nyåpnede kroa, og et var en særdeles positiv opplevelse. Både prisen og kvaliteten på mat og drikke er meget bra. Får håpe at folk velger å bruke kroa, sånn at den vil være tilgjengelig for oss båtfanter i framtiden. Terningkast: En hel haug Sitér dette innlegget Link to post
Astor Svart 28.Juli.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 28.Juli.2012 Drar vel utpå i morgen hvis at gr etter planen. Mye båter i pollen i dag meldes det men regner med at de fleste skal videre i morgen. Da drar vi helgen litt ut i neste uke. Deilig å være pensjonist. Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Astor Svart 30.Juli.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 30.Juli.2012 Godt med plasser i Sandspollen i dag. 15 -20 båter har overnattet her i natt. Speilblank sjø og fin utetemperatur. Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
nordan family 27 Svart 30.Juli.2012 Link til dette innlegget Svart 30.Juli.2012 Var i Dragsund fra lørdag til søndag. Masse plass. Også noe på brygga Sitér dette innlegget Link to post
GURIMALLA Svart 14.Juli.2020 Link til dette innlegget Svart 14.Juli.2020 Tenker å ta en tur innover i Oslofjorden. Lurer på om det er mange overnattingsbåter strekningen Drøbak - Oslo i disse dager? Hadde vært fint med en oppdatert status over havnene innover. Sitér dette innlegget Link to post
Popeye70 Svart 14.Juli.2020 Link til dette innlegget Svart 14.Juli.2020 Det var god plass i Dragsund i natt. Akkurat passe i Sætre, dvs «romslig fullt». Sitér dette innlegget SY Almara - 2005-modell Dufour 385 GL Link to post
KongKing Svart 14.Juli.2020 Link til dette innlegget Svart 14.Juli.2020 Det er vanligvis stillere innover Isfjorden på disse tider. her er Oscarsborg akkurat nå: live kamera finner du her: http://oscarsborggjestehavn.no/?page_id=12 dragsund var det godt med plass da jeg kjørte forbi i går ettermiddag. lenger innover er det vel mest uthavn før du kommer til Oslo. Ev Steilene, men der har jeg ikke oversikt kk Sitér dette innlegget Link to post
Ms Fortuna Svart 14.Juli.2020 Link til dette innlegget Svart 14.Juli.2020 Det spørs jo helt hva som er målet da i indre fjord, man har jo flere gjestehavner som Drøbak, Vollen, Sandvika, Gressholmen og Aker brygge. I tillegg kommer jo et utall uthavner man kan bruke. Sitér dette innlegget Link to post
nordan family 27 Svart 14.Juli.2020 Link til dette innlegget Svart 14.Juli.2020 Hvis man ikke vil ligge akkurat på Aker Brygge går det også an å være gjest i båtforeningene i Frognerkilen. Det er bare en spasertur til Aker Brygge. Middagsbukta / Langåra er jo en fin uthavn med jolletur til Sandvika, Sandvika Storsenter, Maritim, Fornebu Senter, Henie Onstad osv osv. Sandspollen er også en uthavn verdt å få med seg. Gjestehavna i Sandvika ligger jo rett ved det nye badeanlegget og badetårnet. Men der blir man ikke alene. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.