Jump to content

innstillinger tenning/gass på 1988 johnson 30hk


stig-åge

Recommended Posts

hei.noen her som kan hjelpe meg med innstillinger på tenning og forgasser på johnson 30hk 1988?motoren går egentlig helt fint,men tomgangen er ikke så god og lurer litt på om jeg ikke får gitt full gass på den..forgie eier plukket på det når han skulle ha av kontrollkabelen og når jeg setter gassen på fullt ser det ut til at spjeldet ikke åpner seg skikkelig da jeg regner med det skal stå helt beint ut eller stoppe i forgassernålen.har hørt det skal vere så og så mange cm mål hvor stoppeskruen på forgasserstaget skal stå for og få rett fortenning før spjeldet begynner og bevege seg,men vet ikke hvor jeg finner ut av det..

 

litt vanskelig og skrive hva jeg mener,men håper det er forståelig og noen kan hjelpe meg:)

 

på forhånd takk:)

Link to post
Share on other sites

Har ei verkstedhandok som dekkar modellar frå 1990 til 2000 ,og i den skal det vere beskreve både justering av kontrollkabel, tenning, og tomgang. Er jo ikkje heilt riktig årstall for din del, men trur ikkje det er så stor forskjell på 88 og 90 modell. Boka er på engelsk, men man sende den til deg på epost viss du er interessert :smiley:

"Hadde gud ment at det skulle finnes plastbåter,hadde han skapt plast trær"

 

my_ads.gif

Link to post
Share on other sites

  • 1 år senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...