Jump to content

Selvlensende akterdekk og teppe .

Ficher

Recommended Posts

Noen som har erfaring med teppe ute på selvlensende akterdekk. Ønsker teppe ute for og redusere " støy" fra motoren. ( virket meget bra på støy inni en Saga 27). Hva med fuktighet etter regnvær, tar det for lang tid før det tørker/trekker det til seg mye dritt?..... noen som har gode råd på tepper som kan brukes ?

Båten er en Viksund Combi 25.

Hei.

Vel, det finnes slikt kunstig "gress" til å ha på balkonger og terrasser. Slikt finnes i flere varianter (noen er ganske myke og tette nærmest som et vanlig gulvteppe), og de er ikke grønne alle. Har selv slikt i blått inne i salongen på min Saga 27. Det er beregnet på å ligge ute, og det er enkelt å gjøre rent, - hageslange eller høytrykkspyler.

Lars H.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Hei.

Vel, det finnes slikt kunstig "gress" til å ha på balkonger og terrasser. Slikt finnes i flere varianter (noen er ganske myke og tette nærmest som et vanlig gulvteppe), og de er ikke grønne alle. Har selv slikt i blått inne i salongen på min Saga 27. Det er beregnet på å ligge ute, og det er enkelt å gjøre rent, - hageslange eller høytrykkspyler.

Lars H.

<{POST_SNAPBACK}>

På disse kunstgressa eller terrassetepper som vi kaller dem , dem er og få i alle varianter , farve ,pris osv . Legger du på litt i prisen så for du med dreneringsknotter under . Og da renner vannet lett bort og det tørker mye raskere .

Tine II

Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBF
Vi sees på sjøen og lytter på K-77

Kjøpte et teppe i fjor på Teppeabo (?). Muligens samme som Lars H. Blå farge, med grønn underside som hadde fullt av knotter. Skrev "Hadde" med vilje, for de er blitt færre etterhvert i forbindelse med sammenrulling av teppet.

Men, i det hele vil jeg si at teppet har vært ok. Lett å støvsuge, det er ikke alle utetepper som er det. Helt ok å gå barbeint på, heller ikke alle som er det. Blir selvfølgelig søkk vått når det regner, men tørker faktiskt raskt opp. Forutsettingen er selvfølgelig at selvdreneringen fungerer, så det ikke blir vanndammer under teppet. Teppet var ok å tilpasse med Stanly kniv med krummet blad. Husker ikke prisen, men teppet var billig (rundt 80 for metern?)

Mvh. BEG

Jeg har muligens ikke alltid rett, men til gjengjeld tar jeg aldri feil.

Det er også noe som heter Bil og båttepper, som selges på mange teppebutikker. Kan fås i marineblått, grått etc. Er porøst uten gummi på baksiden. Tåler vann og kan spyles om så er. Trenger ikke kantsying. Koster ca. kr 150 per m3. Fås i 2 meter bredde. Demper bra lyd. Har slikt teppe på selvlensende dekk om sommeren og ellers inne i båten. Ulempe, har du gress barnåler under skoa på vei inn i båten, sitter det garantert godt infiltret igjen i teppet.

mvh Arnstein

M/B JAVA

Ja, til obligatorisk småbåtregister og båtførerprøve.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...