Ficher Startet 3.Februar.2005 Del på Facebook Startet 3.Februar.2005 Noen som har erfaring med teppe ute på selvlensende akterdekk. Ønsker teppe ute for og redusere " støy" fra motoren. ( virket meget bra på støy inni en Saga 27). Hva med fuktighet etter regnvær, tar det for lang tid før det tørker/trekker det til seg mye dritt?..... noen som har gode råd på tepper som kan brukes ? Båten er en Viksund Combi 25. Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 3.Februar.2005 Del på Facebook Svart 3.Februar.2005 Hei. Vel, det finnes slikt kunstig "gress" til å ha på balkonger og terrasser. Slikt finnes i flere varianter (noen er ganske myke og tette nærmest som et vanlig gulvteppe), og de er ikke grønne alle. Har selv slikt i blått inne i salongen på min Saga 27. Det er beregnet på å ligge ute, og det er enkelt å gjøre rent, - hageslange eller høytrykkspyler. Lars H. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Skipper Worse Svart 3.Februar.2005 Del på Facebook Svart 3.Februar.2005 Hangarskibet har også slikt teppe på akteren ... men jeg kan lite si mht. hvordan det er å få det tørket opp, det regner jo så inn i det #~% hele tiden her vest ... Sitér dette innlegget I've always been crazy, it has kept me from going insane. www.baatjuss.no | www.judiciumblawg.no Link to post
Kjell E Svart 3.Februar.2005 Del på Facebook Svart 3.Februar.2005 det regner jo så inn i det #~% hele tiden her vest ... <{POST_SNAPBACK}> Næææ? Sitér dette innlegget LA3939 har endret brukernavn Link to post
Tine IV Svart 3.Februar.2005 Del på Facebook Svart 3.Februar.2005 Hei. Vel, det finnes slikt kunstig "gress" til å ha på balkonger og terrasser. Slikt finnes i flere varianter (noen er ganske myke og tette nærmest som et vanlig gulvteppe), og de er ikke grønne alle. Har selv slikt i blått inne i salongen på min Saga 27. Det er beregnet på å ligge ute, og det er enkelt å gjøre rent, - hageslange eller høytrykkspyler. Lars H. <{POST_SNAPBACK}> På disse kunstgressa eller terrassetepper som vi kaller dem , dem er og få i alle varianter , farve ,pris osv . Legger du på litt i prisen så for du med dreneringsknotter under . Og da renner vannet lett bort og det tørker mye raskere . Tine II Sitér dette innlegget Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBFVi sees på sjøen og lytter på K-77 Link to post
BEG Svart 3.Februar.2005 Del på Facebook Svart 3.Februar.2005 Kjøpte et teppe i fjor på Teppeabo (?). Muligens samme som Lars H. Blå farge, med grønn underside som hadde fullt av knotter. Skrev "Hadde" med vilje, for de er blitt færre etterhvert i forbindelse med sammenrulling av teppet. Men, i det hele vil jeg si at teppet har vært ok. Lett å støvsuge, det er ikke alle utetepper som er det. Helt ok å gå barbeint på, heller ikke alle som er det. Blir selvfølgelig søkk vått når det regner, men tørker faktiskt raskt opp. Forutsettingen er selvfølgelig at selvdreneringen fungerer, så det ikke blir vanndammer under teppet. Teppet var ok å tilpasse med Stanly kniv med krummet blad. Husker ikke prisen, men teppet var billig (rundt 80 for metern?) Mvh. BEG Sitér dette innlegget Jeg har muligens ikke alltid rett, men til gjengjeld tar jeg aldri feil. Link to post
Snoopy Svart 3.Februar.2005 Del på Facebook Svart 3.Februar.2005 Dessuten har Teppeland (f.eks) noe de kaller "fortelt teppe". Koster litt mer enn "gresset", men er penere Har dette som teppe inne i båten, dessuten har vi i to år nå hatt en bit framme på dekk (som gangbane til bikkja), og den har klart seg fint, både når det gjelder saltvann, regnvann, og slitasje Sitér dette innlegget Link to post
Arnstein Svart 4.Februar.2005 Del på Facebook Svart 4.Februar.2005 Det er også noe som heter Bil og båttepper, som selges på mange teppebutikker. Kan fås i marineblått, grått etc. Er porøst uten gummi på baksiden. Tåler vann og kan spyles om så er. Trenger ikke kantsying. Koster ca. kr 150 per m3. Fås i 2 meter bredde. Demper bra lyd. Har slikt teppe på selvlensende dekk om sommeren og ellers inne i båten. Ulempe, har du gress barnåler under skoa på vei inn i båten, sitter det garantert godt infiltret igjen i teppet. Sitér dette innlegget mvh Arnstein M/B JAVA Ja, til obligatorisk småbåtregister og båtførerprøve. Link to post
Ficher Svart 4.Februar.2005 Emnestarter Del på Facebook Svart 4.Februar.2005 Takk for svar Sitér dette innlegget Link to post
Sail S Svart 4.Februar.2005 Del på Facebook Svart 4.Februar.2005 En gang i tiden hadde jeg en Nordkapp og brukte der et stråteppe på golvet. Det var helt supert. Godt å gå på og råtnet ikke fordi det tørket lett. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.