bias Startet 28.Juli.2012 Link til dette innlegget Startet 28.Juli.2012 Jeg skal nå gå fra mange år med trebåt til plastbåt. Jeg har lite erfaring med plastbåter, så jeg håper noen kan gi noen gode råd ;) Jeg har en familie med to voksne og to barn på 3 og 6. Jeg har noen krav til båten: Båten skal ligge ute hele året ( kristiansand ) Ikke hekkagregat. Vanlig aksel. Marsjfart minimum 12 knop. Kunne dra på helgeturer om sommeren. Kunne bruke den så lenge det er isfritt. Budsjett 200 - 250 000. Kan strekke meg lenger dersom det er veldig fornuftig. Jeg har studert finn.no og sett på nord west 740 og viksund 750 bravo. Jeg synes de kanskje er noe vel trange for helgeturer, men de er jo ideelle for å hive ut teiner seint på høsten etc. Jeg tenker også at størelsen er veldig grei å håndtere alene for meg, og ikke helt avskrekkende for fruen ( som en 30-foter kan være ). Man får også med mye stæsj ( siden de har gått på vestlandet) som er greit å ha. Når jeg ser en nimbus 2600 så synes jeg den er ideell for helgeturer, men den er ikke lukket, og det blir vel et problem om vinteren. Noen som kan hjelpe meg med noen synspunkter? Sitér dette innlegget "Triumph turns an ordinary man into a mechanic." Link to post
Båtsjuk Svart 28.Juli.2012 Link til dette innlegget Svart 28.Juli.2012 Jeg har selv en Nimbus med kalesjeløsning og akterkabin, vi er to voksne og to barn. Båten er kjempe for turer med overnatting, men det er kronglete å bruke båten for en fisketur en ettermiddag. Hadde båten ute om vinteren i forfjor, det var mer til bekymring enn til glede, med tanke på kalesjen. Jeg savner litt hardtop og akterdekk, men er svært fornøyd med andre løsninger og kvaliteten til Nimbus. Håper dette kan være litt til hjelp! Lykke til Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.