BigFish Startet 28.Juli.2012 Link til dette innlegget Startet 28.Juli.2012 God dag :-) Vår nyinnkjøpte Beneteau Antares 680 med Suzuki DF115TL gjør kun 26 knop etter innkjøring. Motoren går ikke opp til mer enn 5100 o/min. Vi har ikke byttet propell. I følge brosjyren og tester skal båten gjøre over 30 knop ved 5800 o/min: http://www.hobbyboat...au/test680a.pdf Testen er gjordt med to personer i båten. Hva er galt? Hva slags topphastighet får andre eiere av samme båt og motor? På forhånd takk! Mvh BigFish Sitér dette innlegget Link to post
maskinisten71 Svart 28.Juli.2012 Link til dette innlegget Svart 28.Juli.2012 Antakelig feil størrelse/stigning på propell.. ~~maskinisten Sitér dette innlegget Link to post
BigFish Svart 28.Juli.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 28.Juli.2012 Vi har ikke byttet propell og prøvd ulike posisjoner på motoren. Jeg antar at testen jeg refererte til er gjordt med standard propell. Mvh BigFish Sitér dette innlegget Link to post
glalaks Svart 28.Juli.2012 Link til dette innlegget Svart 28.Juli.2012 Kjøpte du pakke av forhandler eller adskilt? Kjøpte du pakke, burde forhandler ordne ny propell som passer. Kjøpte du adskilt er det ikke sikkert propellen er rett.. Sitér dette innlegget Båtbensin burde man fått på blåresept! Samme med ankerdrammen. Det er jo den beste medisin! Link to post
BigFish Svart 28.Juli.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 28.Juli.2012 Vi har kjøpt pakke av forhandler. Mvh BigFish Sitér dette innlegget Link to post
abbor Svart 28.Juli.2012 Link til dette innlegget Svart 28.Juli.2012 Vet flere forhandlere som har levert Antares 580 med for stor stigning på propellen, noen av disse har fått byttet propell. Hvis båten er kjøpt i sommer bør en forvente at en seriøs forhandler sørger for å bytte til korrekt propell. Sitér dette innlegget Link to post
TurboThomas Svart 29.Juli.2012 Link til dette innlegget Svart 29.Juli.2012 Vi har ikke byttet propell og prøvd ulike posisjoner på motoren. Jeg antar at testen jeg refererte til er gjordt med standard propell. Mvh BigFish Hei. Det er 3stk standarprop til denne. 19-21-23 Vet du hvilken du har? min ble levert med 23. Sitér dette innlegget Link to post
Kiekhaefer Svart 29.Juli.2012 Link til dette innlegget Svart 29.Juli.2012 Er motoren korrekt montert og alt er som det skal så bør du gå ned ca 2" i stigning for å oppnå et mer gunstig turtall. No arbeider den for tungt. Sitér dette innlegget Link to post
BigFish Svart 31.Juli.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 31.Juli.2012 Jeg skal undersøke hvilken propell som er levert. Testen jeg refererer til skriver 19" propellstigning. Når dere skriver at motoren leveres med 19, 21 og 23" propell er det diameter eller stigning? Har alle tre propellene samme diameter, men forskjellig stigning? Mvh. BigFish Sitér dette innlegget Link to post
BigFish Svart 31.Juli.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 31.Juli.2012 Hvilken propellstørrelse er optimal for Beneteau Antares 680 med Suzuki DF115TL? Vi er mellom to og fire personer i båten og lite last. Mvh BigFish Sitér dette innlegget Link to post
TurboThomas Svart 31.Juli.2012 Link til dette innlegget Svart 31.Juli.2012 diametern er lik på alle. det er stigningen som du bør ha mindre. Turtallet bør ligge mellom 5500 og 6000. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.