Jump to content

Hanse 385 vs. Hanse 400

KLB

Recommended Posts

Har vært litt "labert" i trådene mine om dagen, men kombinasjonen av lite tid og mye arbeid har gjort at jeg ikke har fått vært så aktiv som jeg hadde håpet på. Men... her om dagen hadde jeg en kikk på en Hanse 400e fra rundt 2008 (tror jeg), altså forrige generasjon. Svær båt og lekre linjer, og jeg tipper at vi kommer for å knalle til på en sånn en ila et år eller to (når vi er på plass etter flytting).

Men jeg ser at disse ligger ute for noenlunde samme pris som en brukt "ny" Hanse 400. Er det store kvalitetsforskjeller ute å går? Eller kan det ha med at den "eldre" båten er bedre utrustet?! Må bruke litt tid på å sammenligne det.

Ellers så har jeg bestemt meg for å følge et annet råd. Jeg vil skaffe meg en mindre seilbåt f.eks en HR Misil for en billig penge slik at jeg får lært meg noen seiletriks, og for at familien skal få sett om dette er så "gøy" som vi håper på. :wink:

Ellers så hadde den Hanse 400e en utrolig lekker farge på skroget sitt. En slags lyseblå farge. Aner ikke koden på denne, men den hellet nærmest mot turkis. Håper det dukker opp en sånn når vi skal handle!!

Lignet på denne fargen.

hanse400_pic2.jpg

hanse400_pic5.jpg

Redigert av KLB (see edit history)
  • 1 år senere...
  • 1 måned senere...

Håhå... Her har jeg vært helt stille gitt.
Omstendighetene ville at vi måtte sette planene på vent, men nå er jeg ute og kikker igjen.

Men kona har satt på bremsene, så det blir til at jeg må starte med noe mindre, og bbbillig ;-) og så får jeg skjemme bort familien med noen koselige overnattingsturer slik at de blir overbevist om at dette er greia :-)

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...